1553

Четири храни вдигат тонуса през пролетта

Ако искате да бъдете здрави и пълни с енергия, знаете, че трябва да обръщате голямо внимание на нещата, с които се храните, препоръчват специалистите, цитирани от сайта rozali.com.

През пролетта имате възможността да включвате много пресни и здравословни продукти към вашето ежедневно меню. Ето на кои четири храни трябва да обърнете специално внимание.

Червено цвекло

Със страхотен цвят и изключително питателно, цвеклото е любима съставка към пролетната салата. Антиоксидантите в него се борят срещу стареенето, а изследване от Италия доказва, че двата каротеноида в цвеклото - лутеин и зеаксантин, са полезни за здравето на очите. В него могат да бъдат открити още фолиева киселина, фибри, витамин С, магнезий, желязо, фосфор и калий. В една чаша цвекло се съдържат около 75 калории, 17 грама въглехидрати и около 4 грама фибри - перфектната гарнитура или пък добавка към салата!

Репички

Макар че по принцип репичките се консумират сурови, можете да ги добавяте и към готвени ястия. Листата, които често се изхвърлят, са много питателни и биха могли да се използват като допълнение към всяка вкусна зеленчукова салата. В половин чаша нарязани репички има едва 10 калории и 2 грама въглехидрати. Добрата новина е, че заради високото си съдържание на вода, репичките имат малко калории. Освен това те са източник на фибри, калий, фолиева киселина и витамин С.

Артишок

Здравословна храна, която осигурява широка гама от хранителни вещества и помага за добрата форма на вашата фигура. В един голям артишок се съдържат само 25 калории, а мазнините са равни на нула. Артишокът обаче е добър източник на витамин С, фибри, антиоксиданти, фолиева киселина и магнезий.

Босилек

Пресните листа от босилек правят невероятна разлика във вкуса, качеството и аромата на храните, в които се добавят. Босилекът е богат източник на витамин К, бета-каротин, магнезий, калий и витамин С. Освен тези полезни вещества, пресните листа ще ви помогнат да консумирате по-малко сол, тъй като вкусът на ястията е достатъчно примамлив. Не забравяйте, че листата на босилека трябва да бъдат с наситенозелен цвят - признак за свежест. Най-доброто съхраняване на пресните листа е в хладилника, увити във влажна хавлиена кърпа. Добавяйте босилека винаги в края на готвенето, за да запазите неговия вкус и аромат, съветва сайтът.

 

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Коя дата е най-подходяща за национален празник на България?