49

Царица тиквичка понижава кръвното и захарта, изглажда кожата на очите

Невъзможно е да си представите лятно меню без такъв полезен и достъпен зеленчук като тиквичката. Плодовете са с продълговата форма и днес на пазара могат да бъдат намерени в различни цветове и форми - зелени, жълти, бели и дори черни. Тиквичките са здравословен избор за здравословно хранене, защото са богати на много полезни хранителни вещества.

Редовната консумация на тиквички осигурява редица ползи за здравето. Ето 7 причини да ядете повече тиквички:

1. Подобряват храносмилането

Благодарение на лекото слабително действие този зеленчук регулира работата на стомашно-чревния тракт. Нормализирането на храносмилателната система незабавно засяга състоянието на кожата. Храната, приготвена от тиквички, не дразни лигавицата.

2. Забавят стареенето

Присъствието на антиоксиданти помага да се предотврати развитието на атеросклероза и да се спре процесът на стареене. Има информация, че консумацията на тиквички може да намали вероятността от онкологични заболявания.

3. Понижават нивата на кръвната захар

Високите нива на кръвната захар и диабетът са проблеми, които се влошават от консумацията на храни с голямо съдържание на нездравословни въглехидрати и ниско съдържание на фибри. Редовната консумация на тиквички ще ви осигури голямо количество фибри. Според проучвания включването на поне 30 грама фибри в ежедневното меню намалява значително риска от диабет и понижава кръвната захар.

4. Подпомагат здравето на сърцето

Тиквичките съдържат големи количества калий, който е важен за понижаване на кръвното налягане. Освен това осигуряват на организма и достатъчно фолиева киселина, която разгражда протеините като хомоцистеин, които повишават риска от инфаркт на миокарда и инсулт.

5. Увеличават енергията 

Тъй като тиквичките са богат източник витамини от групата В (особено фолат, рибофлавин и В6), редовната им консумация може да помогне за засилване производството на енергия в организма. Повече енергия означава по-добро настроение и по-малко чувство на умора. Витамините от групата В са важни и за различни мозъчни функции.

6. Подпомагат отслабването

Тиквичките са добро средство и за отслабване, защото имат само 17 калории на 100 грама. Това ни позволява да ядем много и да останем сити с много нисък калориен прием. Друг интересен факт е, че тиквичките повишават обмяната на веществата, което ни помага да изгаряме мазнини. Това означава, че ние получаваме енергия и премахваме натрупаните мазнини, като ги изгаряме. Това се дължи предимно на витамин А, който насърчава окисляването на тези липиди, мазнини.

7. Грижат се за здравето на очите

Тиквичките по много начини могат да се грижат за здравето на нашите очи. Също както краставиците, те са идеални за намаляване подпухналостта и чувството на умора в клепачите. От друга страна - тяхната консумация ще ви осигури добри количества вода, което ще спомогне да елиминирате излишните течности от организма и да намалите подпухването.

Тези зеленчуци са с високо съдържание и на каротеноиди, бета-каротин, които в организма се превръщат във важния за здравето на очите витамин А.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Коя дата е най-подходяща за национален празник на България?