4232

Бори стреса и безсънието: Този плод е ествествен антидепресант

Този популярен плод е не само вкусен, но и страшно полезен

Той е богат източник на калий и дори има свойствата на естествен антидепресант, бори стреса и безсънието. Руският лекар Елена Сюракшина споделя, че това е бананът.

Банан - ползи от него

Калият, съдържащ се в бананите, помага за намаляване на риска от високо кръвно налягане и сърдечни заболявания. Важен е за дейността на мускулната тъкан и поддържането на водния баланс. Този плод се нарича естествен антидепресант, защото е богат на триптофан.

“Това е аминокиселина, която след поредица от биохимични процеси в тялото се превръща в "хормона на щастието" - серотонин. А то от своя страна подобрява настроението, паметта, вниманието и съня”,

отбелязва специалистът.

Бананите съдържат много аскорбинова киселина, витамини В6, А и Е. Съдържат диетични фибри, които спомагат за безпроблемното и бавно усвояване на въглехидратите.

Това помага за намаляване на скоковете в нивата на кръвната захар. Препоръчителната порция е един средно голям плод.

Не забравяйте, че бананите са с високо съдържание на калории, което трябва да се има предвид, когато контролирате теглото си. Лекрят изброява и други храни, богати на триптофан.

Те включват:

  • Месо и домашни птици. Пилешкото, пуешкото, телешкото и свинското съдържат големи количества триптофан.
  • Риба и морски дарове. Сьомга, риба тон, скариди и други видове риба.
  • Млечни продукти. Млякото, киселото мляко, изварата и сиренето съдържат триптофан. Изварата и сиренето с високо съдържание на протеини са особено богати на триптофан. Ядки и семена.
  • Бадеми, лешници, кашу, слънчогледови и тиквени семки.
  • Фасул и соеви продукти. Боб, леща, нахут и соеви продукти като тофу и соево мляко са добри източници на триптофан за вегетарианци и вегани.
  • Зърнени храни и зърнени продукти. Овесени ядки, ориз, киноа и други зърнени храни.

 

Какви други здравословни закуски можете да изберете според лекаря:

  • Ябълки, банани, круши, портокали и горски плодове са отличен източник на витамини, минерали и диетични фибри.
  • Бадемите, лешниците, орехите, слънчогледовите и тиквените семки са богати на здравословни мазнини, протеини и витамини.
  • Нискомасленото кисело мляко, изварата или парчето нискомаслено сирене съдържат протеини и калций, които са важни за здравето на костите.
  • Морковите, краставиците, чушките, целината и други зеленчуци са нискокалорични и питателни закуски.
  • Пълнозърнест хляб с хумус (нахут и подправки) е чудесен източник на фибри, протеини и здравословни мазнини.
  • Зелени смутита: Смесете пресен спанак, банан, горски плодове и мляко в блендер.
  • Парче черен шоколад (с над 70% съдържание на какао) може да бъде вкусна и здравословна закуска, защото съдържа антиоксиданти и здравословни мазнини.

Важно: Информацията е предоставена за справочни цели. Консултирайте се със специалист за противопоказания и странични ефекти и в никакъв случай не се самолекувайте. При първите признаци на заболяване се консултирайте с лекар, предаде Actualno.com.

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?