Следвайте ни

Ако спортувате по 30 минути всеки ден, тялото ви ще...

viber icon

Спортът е здраве и в последните години това твърдение добива все повече популярност. Много хора се оправдават с липсата на време, но дори 30 минути на ден физически занимания ще ви донесат огромни ползи. Ето какво ще се случи с тялото ви, ако впрегнете воля и изградите този полезен навик в ежедневието си:

Половин часовата ежедневна тренировка може да намали риска от сърдечносъдови заболявания, метаболитен синдром, диабет, тъй като физическата активност спомага за подобряване на кръвообращението и контрола на кръвното налягане и кръвната захар.

Подобрява се самочувствието.

Един добър начин да поддържате добра форма или да свалите излишни килограми е като се упражнявате по 30 минути на ден.

Сънят става по-пълноценен.

Забавят се процесите на стареене в тялото.

Редовната спортна активност спомага за увеличаване количеството норепинефрин в организма. Това е хормон, който може да смекчи реакцията на мозъка ни към стрес и стресови ситуации. Ако сте имали стресов ден, една бърза тренировка, крос или дори ходене, могат да намалят значително напрежението.

Повишава се имунитетът.

Усещанията за добро настроение и щастие се повишават.

Повишават се енергийните нива. Редовната спортна активност спомага за по-доброто доставяне на кислород и хранителни вещества до мускулните тъкани, като същевременно помага на сърдечносъдовата система да работи по-ефективно, а така не даваме и шанс на умората. Паметта и концентрацията се подобряват.

Тялото складира по-малко излишни мазнини.

Още една причина да включите в ежедневието си 30-минутна спортна активност е това, че спортът спомага за синтеза на клетки в хипокампуса (част от мозъка), отговорни за паметта и ученето.

Нивата на хемоглобин и желязо в кръвта се подобряват.

Добър начин да увеличите производителността по време на работния ден. Ако работата ви позволява дълга обедна почивка, 30-минутна разходка може да ви помогне да завършите работния ден с добра продуктивност.

Подобрява се състоянието на костите и мускулите.

Мотивирате се да се храните по-здравословно. 

Храносмилането се подобрява.

Още ползи за здравето от 30-минутните упражнения на ден включват намаляване на възпалението в тялото, синтез на инсулин, както и контрол на хормоните, които са свързани с множество форми на рак, пише az-jenata.bg.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?