2374

Ако се чудите как да отслабнете: Лунната диета или периодично гладуване правят чудеса с тялото

Автор: Цветелина Атанасова

Нашето тяло е сложна биохимична машина, всички процеси в която се подчиняват на законите на природата. Биоритмите на природата и човешките биоритми са тясно свързани, поради което много експерти говорят за ефективността на лунната диета, която влияе върху организма и помага да се справите с апетита, като се храните точно според лунния календар.

Отслабването е по-лесно с помощта на Луната

Храненето според лунния календар се подкрепя от много диетолози, тъй като според тях е по-добре да започнете да ядете нискокалорична храна на намаляваща луна, за да започнете процеса на отслабване с нисък апетит, който ще бъде адаптиран към промените в магнитното поле на Земята. Смята се, че земното магнитно поле може да повлияе толкова силно на човешкото тяло, че когато започнем диета по време на намаляващата фаза на луната, тялото ни започва да свиква със слаб апетит и впоследствие приемът на храна ще бъде ограничен само от нуждите на тялото, а не чрез повишен апетит.

На растяща луна е добре да изгаряте мазнини и да работите за увеличаване на мускулната маса, така че за този период трябва да използвате една от популярните протеинови диети, фокусирани върху наддаване на тегло и намаляване на телесните мазнини. Сладкото и мазното, газираните напитки и бързото хранене, както и пърженото и други продукти с високо съдържание на въглехидрати трябва да бъдат строго изключени, вместо това да се консумират повече протеинови храни. Затова си съставете меню, базирано само на здравословни храни.

Лунната диета при намаляваща луна трябва да е нискокалорична - може да бъде една от плодовите или зеленчуковите монодиети, както и диета, богата на зърнени храни и зеленчуци. И така, основната храна в менюто на лунната диета от този тип ще бъдат здравословни зърнени храни с мляко, задушени зеленчуци и салати, зеленчуци на скара, както и прясно изцедени плодови сокове и смутита, така че намаляващата луна ще вземе допълнителното тегло (затова тялото трябва да получи минимум калории).

Лунната диета при пълнолуние препоръчва 24-часово гладуване с вода, за което трябва да се подготвите. В деня преди новолунието е препоръчително да промените диетата си на ферментирали млечни продукти и ядки, след което за периода на пълнолуние преминете към лунната диета на вода. След приключването му отново трябва да преминете към нискокалорична лунна диета. Имайте предвид, че всеки етап продължава 24 часа.

Чрез т.нар. лунна диета ще поддържате нормално тегло, съобразявайки го с циклите на небесното тяло. Този метод като цяло напоследък е доста популярен сред жените.

Периодично (интервално) гладуване, известно още като фастинг

Периодичното гладуване е диета, за която всеки жител на слънчева Калифорния е чувал повече от веднъж. Измислена е от един от учените от Силиконовата долина, а впоследствие допада на доста известни хора като Бионсе, Дженифър Лопес и Пенелопе Круз.

Какво представлява този режим на хранене? Неговият разработчик е носителят на Нобелова награда Йошинори Осуми. Молекулярният биолог се занимава с открития в областта на биохакерството - цяла индустрия, създадена да удължи и подобри живота на съвременния човек. Осуми успява да докаже, че ако се откажете да ядете 16 часа на ден, можете да отслабнете дори ако ядете висококалорични храни през останалите 8 часа. Защо се случва това? Оказва се, че това време е достатъчно, за да може тялото да започне да изгаря мастните резерви.

Как ще се отрази на тялото ви? Освен че ще се отървете от наднорменото тегло, ще получите още няколко приятни бонуса. Нивата на холестерола ще намалеят, ще се подобри работата на сърдечносъдовата система и кожата ще се изчисти от акне. Няколко дни след като преминете към гладуване, мозъчната дейност ще се подобри и проблемите с безсънието най-вероятно ще изчезнат. В дългосрочен план периодичното гладуване се свързва и с превенция на болестите на Алцхаймер и Паркинсон.

Фастингът има три основни правила. Първото е да изберете режима на гладуване, който ще ви бъде удобен. Ако ставате късно и лесно пропускате закуската, яжте между обяд и вечер. Ако понасяте лесно вечерното гладуване, последното хранене трябва да е в 16-17 часа.

Правило две - яжте на части. В останалите 8 часа трябва да поберете поне три хранения, но порциите не трябва да са големи. Допустими са и няколко закуски - чаша кефир, кисело мляко, плод или хляб. По време на периода на гладуване е разрешена само чиста питейна вода.

Е, третото правило е по-скоро като препоръка - ще бъде по-лесно да следите времето за гладуване, ако инсталирате специално приложение. BodyFast, Zero, MyFast и Vora са най-популярните. В тях можете да следите количеството вода, което пиете, калориите, които приемате, както и промените в телесния обем.

Който и метод за отслабване да изберете, важното е да бъдете разумни, внимателни и отговорни към себе си и да не забравяте, че не всичко винаги е на всяка цена.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Пешо

Пешо

07.08.2022 | 03:09

И не се оплаквайте, че гладувате. Гледайте си Луната и ще имате перфектно тяло и пари за бензин.

Отговори
0 0

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?