46

Агнешкото е ключ към дългия живот

Агнешкото месо традиционно присъства на трапезата на българина покрай пролетните празници Великден и Гергьовден. През останалото време обаче сме склонни да го пренебрегваме за сметка на останалите видове меса - свинско и пилешко например. Това е много погрешно, тъй като, ако има месо, което е особено полезно, това е агнешкото. Високите му хранителни стойности и богато съдържание на полезни вещества правят агнешкото отличен избор, независимо с повод или без повод. За разлика от другите червени меса, в него наситените мазнини са в пъти по-малко. Това подобрява нивата на холестерола в кръвта, като в същото време облекчава вътрешните възпаления и нормализира сърдечния ритъм. Може да се каже, че агнешкото е ключ към дългия живот, защото в него се съдържа олеична киселина, която е в основата на средиземноморската диета. Около 40% от мазнините в агнешкото идват от тази мононенаситена мазнина, която се свързва с понижения риск от сърдечни заболявания.

Агнешкото месо съдържа витамин В, който помага за изгаряне на мазнините. Като се има предвид какво голямо количество постни протеини съдържа овчето месо, малкото наситени мазнини в него са направо незначителни. В такова съотношение те дори спомагат за редукцията на килограми и намаляват риска от затлъстяване.

Агнешкото месо е много полезно и за бременни жени, тъй като предотвратява анемията чрез повишаване нивата на хемоглобина в кръвта на майката и повишаване притока на кръв към бебето чрез плацентата. 

Благодарение на високото съдържание на витамин В12 в агнешкото месо то ви помага за цялостна грижа за кожата. Този вид червено месо е богато и на омега-3 мастни киселини, което е важно за сърдечносъдовата система.

Високото съдържание на витамин В12 в агнешкото помага и в борбата със стреса и депресията. Освен всичко останало, агнешкото месо е богато на калций, което е полезно за здравето на зъбите и костите.

Изберете агне, гледано на паша

Получаването на най-добрите предимства от агнешкото месо започва със  закупуването на истинско прясно агнешко месо. За да извлечете максимума от полезните вещества, съдържащи се в агнешкото, изберете месо от животни, гледани на паша - в тях количеството на полезни мастни киселини е до 50% по-високо.

Освен това спокойно можете да замените рибата тон с агнешко, защото с него също ще си набавите полезните омега-3 мазнини. А за разлика от рибата тон, която идва от далечни морета, агнешкото е отгледано местно, можете лесно да проследите произхода му и качеството на месото. 

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Коя дата е най-подходяща за национален празник на България?