Следвайте ни

7 лоши навика, които причиняват болки в кръста

viber icon

Ако имате болки в кръста, не сте сами. Половината хора изпитват такива болки. И въпреки че много хора избират лекарства за облекчаване на болката, това не винаги е най-ефективният начин за справяне, пише jenite.bg. Всъщност промяната на някои неща, които правим ежедневно, може да ни помогне да разрешим проблема от корените му.

Ето кои са навиците, които причиняват болки в кръста:

1. Носите тесни поли и високи токчета

Полите тип "молив" изглеждат страхотно, но могат да причинят болки в кръста. Тесните поли могат да ограничат движението в бедрата, което причинява натоварване на гръбначния стълб. Същото се случва, когато обуете чифт високи токчета: тези обувки позиционират краката ви на неестествена височина, което от своя страна кара мускулите в долната част на гърба да се изместват и напрягат. За да се насладите на модата, без да жертвате здравето си, заложете на поли, които позволяват на краката ви да се движат свободно и изберете обувки с по-ниски токчета. 

2. Често пиете газирани напитки

Пиенето на сладки и газирани напитки не е най-здравословният начин да поддържате енергията си и освен много други рискове за здравето, те могат да влошат и болките в гърба. Навикът да пиете газирани напитки може да доведе до камъни в бъбреците, които могат да причинят силна болка в кръста. Пиенето на газирани напитки също води до газове в храносмилателната система и оказва натиск върху гръбначния ви стълб. Ако гърбът ви боли след изпиване на чаша кока-кола, може би е време да помислите за увеличаване на приема на вода.

3. Стресирани сте

Когато тялото ви освобождава хормони на стреса, това кара мускулите ви да се стегнат инстинктивно. Напрежението в мускулите от своя страна води до болезнени усещания във врата, раменете и гърба. Проучванията показват, че включването на релаксация в ежедневието ви може ефективно да намали болката в гърба.

4. Спите на грешната възглавница

Когато спите на прекалено голяма възглавница, може да ви хареса удобното усещане, но да мразите произтичащата от това болка в гърба и кръста. Повечето възглавници поставят главата ви в неестествено положение, което оказва натиск върху врата и гръбначния стълб, причинявайки болка и лош сън. Ако не можете да си представите да спите без възглавница, намерете такава, която се приспособява към вашите собствени размери и сложете друга между или под коленете си. 

5. Миете чиниите по грешен начин

Навеждането над мивката, докато миете чиниите, оказва натиск върху долната част на гърба, което кара мускулите в тази област да се напрягат. Когато поддържате тази позиция в продължение на няколко минути, може да наранявате гърба си ежедневно. За да избегнете напрежение в долната част на гърба, поставете единия крак на малко столче. Това ще ви помогне да коригирате стойката си и да ви предпази от разтягане на гърба.

6. Често ходите по стълбите

Въпреки че изкачването и слизането по стълбите обикновено се счита за здравословен навик, това не е най-добрият начин да поддържате форма, ако имате болки в кръста. Ако страдате от болки в коляното или гърба, по-добре е да се консултирате с Вашия лекар, преди да използвате стълбите като начин да се движите повече.

7. Четете в леглото

Навикът да прочетете няколко страници от любимата си книга, преди да заспите, може да доведе до скованост в раменете и гърба. Когато се отпускаме, докато четем в леглото, това води до напрежение в гръбначния стълб и мускулите в долната част на гърба, което води до болка. Ако четенето на книга преди сън ви помага да се отпуснете след натоварен ден, инвестирайте в стол. 

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?