1553

6 вида напълняване! Как да ги стопим

Има многобройни начини човек да се отърве от наднорменото тегло. В наши дни има стотици проучвания и хиляди съвети за това, пише bTV.

Проблемът е обаче, че определен метод може да бъде полезен за едни и напълно безполезен за други. Това се случва, защото всички телата са уникални и натрупват мазнини по различни причини, твърдят лекарите. Група американски диетолози са проучили и описали шест различни типа телесни мазнини в зависимост от това, в коя част на тялото се натрупват.

След това са създали списък с препоръките за ефективното им премахване.

В горната част на тялото

Този тип мазнини обикновено започват да се натрупват, ако консумирате повече калории, отколкото изгаряте. Или иначе казано, основните причини за напълняването е преяждането и липсата на двигателна активност.

Препоръките на специалистите са да се правят повече аеробни упражнения, защото този вид мазнини се появяват поради липсата на физическа активност. Разходките, бягането и плуването (по 30 минути дневно) ще помогне за стопяването на тлъстинките.

Що се отнася до храненето – трябва да се спре консумирането на рафинирана захар и подсладени напитки. Сладкишите не могат да заместят чувството за удовлетвореност и да отърват човек от стреса – те водят единствено до консумирането на ненужни калории.

В областта на корема

Някои от причините, които водят до натрупването на мазнини в тази част на тялото, са: стрес, депресия и тревожност. Ето защо препоръките на диетолозите са да се избягва напрежението и човек да се научи да релаксира.

 

Хормонът кортизол кара мазнините да се натрупват в областта на корема, така че най-добрият вариант е да се медитира или да се правят дихателни (йога) упражнения. Пиенето на зелен чай също подпомага процеса на отслабване. Той е страхотна „горелка“ за мазнини и за успокояване на нервите.

В долната част на тялото

Една от причините, поради които бедрата са значително по-едри от горната част на тялото, може да се дължи на излишъка на глутен в менюто.

Ако човек не е доволен от размера на долната част на тялото си, може да помислите за изпробването на безглутенова диета. Ходенето по стълби ще помогне за изгарянето на мазнините и ще тонизира мускулите на краката.

Освен това не бива да се прескача закуската. Сутрешното хранене задейства метаболизма. Ако то се прескочи, човек ще се почувства по-гладен през деня и в крайна сметка ще изяде повече от необходимото.

 
Подут корем и слаби крайници

Прекомерната консумация на алкохол може да накара корема да расте, така че човек трябва да започне да брои напитките си, ако иска да има плосък корем.

За съжаление повечето „кухи“ калории от тези напитки се превръщат в мазнини по корема. А това повлича след себе си много други здравословни проблеми.

Препоръките са дневното меню да се раздели на малки порции и да се хапва по-често. Това ще подобри метаболизма, ще направи човека енергичен през целия ден и ще подпомогне процеса по изгарянето на нежеланите тлъстинки.

На целите крака и дупето

Този проблем е често срещан при жените, които имат проблеми с вените или са бременни и краката им се подуват. За да се избегне това подуване, трябва да се ограничат солените храни, тъй като солта води до задържането на течности в тялото.

Задължително е човек да се движи активно поне 30 минути дневно. Подходящо е бързото ходене и водната аеробика, тъй като не се натоварват ставите.

Корем и мазнини по гърба

До такова затлъстяване се стига при липса на движение. Специалистите съветват незабавно да се започне с тренировките, ако човек се притеснява от натрупаните мазнини по корема и гърба.

Осигуряването на поне 8 часа спокоен сън също е задължително условие за отслабването. Безсънието може да доведе до промени в хормоните и повишен апетит.

Човек трябва също така да се храни с продукти, богати на фибри. Това ще намали апетита и ще ускори усвояването на калориите.

Анкета

Как и къде ще почивате през лятото?