46

6 храни държат вирусите далече от нас

Може да заредите имунната си система, като ядете богати на хранителни вещества ястия. Тава е в допълнение към практикуването на здравословни навици като осигуряване на адекватен сън, ежедневни упражнения, изграждане на приятни социални контакти и стратегии за облекчаване на стреса.

Ето и някои от храните, които да добавите в менюто си, за да засилите имунната система:

Цитрусови плодове и листни зеленчуци

Витамин С помага за защитата на тялото от оксидативен стрес, което пък подпомага имунната функция. Оксидативният стрес се получава, когато има дисбаланс между здрави антиоксиданти и вредни вещества, наречени свободни радикали в тялото, показват изследвания. Като вид антиоксидант витамин С повишава имунитета, като поддържа клетъчната функция, наред с други предимства.

Според Националния здравен институт храни с витамин С включват портокали, лимони, ягоди, боровинки, домати, броколи, листни зеленчуци като къдраво зеле и чушки.

Спанак

Спанакът може да засили имунната система, тъй като съдържа много основни хранителни вещества и антиоксиданти, включително флавоноиди, каротеноиди витамин C и витамин Е. Витамините С и Е поддържат имунната система, а пък флавоноидите могат да помогнат за предотвратяване на обикновена настинка при иначе здрави хора.

Морски дарове

Омега-3 мастните киселини, открити в някои видове риба като сьомга, сардина, херинга и скумрия, подобряват функционирането на имунните клетки.

Консумирането на риба може да увеличи активността на белите кръвни клетки, което допълнително укрепва имунитета. Това е подкрепено от проучване, което установява, че този ефект е не само значителен, но и бърз - в рамките на една седмица след консумация.

Черен шоколад

Черният шоколад съдържа магнезий, който може да засили антителата и да предотврати различни заболявания. Много витамини и минерали играят роля в имунната функция, но особено се откроява магнезият. Вашата имунна система се състои от множество компоненти, включително протеини като антитела, лимфоцити и макрофаги, които всички работят заедно, за да отблъснат нашественици като вируси.

Други храни с достатъчно количество магнезий са тиквени семки, спанак, авокадо и кафяв ориз. Най-сладката изненада в този списък е черният шоколад, като тези със 70 до 85 процента какао се предлагат с около 65 милиграма (mg) магнезий на унция, пише zdraveto.to.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?