Следвайте ни

3-дневна диета за детокс

viber icon

 

Есенно-зимните месеци – период на спад на имунитета, настинки, грип, по-забавен метаболизъм. Тялото ни се нуждае от повече витамини, минерали, здравословни храни и детоксикация.

Освен консумация на лук и чесън, кои други храни могат да ни помогнат да бъдем в добра форма и да засилим защитните сили на организма?

Тиква

Печена или варена, тиквата е не само вкусна, но и много полезна за организма. Консумацията ѝ ни осигурява фибри, но тъй като има малко калории се грижи и за нашата фигура. В допълнение тиквата съдържа много витамини и минерали, които са необходими за нормалното функциониране на тялото.

Сред едни от най-важните хранителни елементи в нея са пектиновите влакна и биофлавоноидите, благодарение на които тялото нормализира нивата на холестерола в кръвта. Ето защо я включете във вашия детокс план.

Червено цвекло

Кореноплоден зеленчук, който е добре да присъства във вашето есенно-зимно меню, за прочистване на организма. То е богато на беталинами – растителни пигменти, на които дължи своя ярък цвят. Тези пигменти имат мощни противовъзпалителни и противогъбични свойства, спомагат за възстановяването на клетъчната структура на черния дроб, прочистване на жлъчните пътища, червата, кожата и тялото като цяло.

Ябълки

Ябълките са чудесни за вашата диета и есенно-зимна детоксикация. Консумацията им ще ви осигури витамин С, който е важен за засилване на имунитета през студените месеци. Полезните плодове съдържат пектин, фибри, които абсорбират токсините и очистват червата. В състава им от хранителни елементи влизат и магнезият и калцият, които намаляват риска от остеопороза.

Зеле

Редовната консумация на зеле спомага за прочистване на черния дроб и кръвоносните съдове. Зелето може да го консумирате сурово, на ястие, като не забравяйте и за киселото зеле, което също има редица ползи за здравето, стига да не прекалявате с консумацията му.

Чушки

Чушките са вкусен завършек на всяко ястие или салата. Те изобилстват от витамини А и Е, а редовната им консумация подпомага червата и панкреаса. В допълнение тези зеленчуци съдържат много вода, което не само ви хидратира, но спомага за елиминиране на излишните течности и токсините от тялото.

Споделяме и един примерен детокс режим, който може да следвате в рамките на няколко дни. По време на детокс режима е добре да изключите от менюто си захарта, сладкишите, лакомствата, алкохола.

Първи ден

Закуска: овесена каша, към която може да добавите ябълка, канела, мед, боровинки, банани

Обяд: Крем супа от тиква, свежа салата

Вечеря: Салата от зеле, цвекло, ябълка, 2 варени яйца и чаша зелен чай
Още по темата

Важни ползи за здравето от бадемовото брашно
5 ежедневни грешки, които забавят метаболизма
6 причини да пиете сок от целина

Втори ден

Закуска: смути с плодове и зеленчуци по ваш избор

Обяд: Зеленчукова супа, в която да добавите моркови, целина и чушки, свежа салата

Вечеря: Печено или варено пилешко месо, задушени зеленчуци, към които да добавите тиква или свежа салата, чаша пресен сок от нар

Трети ден

Закуска: печена или варена тиква с малко мед

Обяд: варен кафяв ориз, парче месо или риба, свежа салата

Вечеря: салата от червено цвекло, зеле и чушки, една печена ябълка

След това се връщате към режима от първия ден.

Източник : az-jenata

 

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво очаквате от промените в кабинета "Борисов 3"?