Следвайте ни

10 супер храни, които ще изстрелят имунитета ви в космоса

viber icon

Знаем, че ако имунната ни система работи добре, вероятността да си спестим всички вируси и настинки през сезона е голяма. Затова и ви представяме тези 10 супер храни, които има във всеки дом и ще подсилят имунитета ви многократно.   

 

1. ЗАДЪЛЖИТЕЛНИЯТ ЧЕСЪН

 

Чесънът от векове се слави заради уникалните си свойства за подсилване на имунитета. Има антибактериални, антивирусни и противогъбични свойства. Антиоксидантите, на които чесънът е богат, унищожават свободните радикали, които играят роля при широк спектър от заболявания, включително и тези, причинени от вируси. Антивирусните свойства на чесън могат да бъдат полезни за намаляване тежестта на настинки, грип или COVID-19 инфекции.

 

2. ДЖИНДЖИФИЛ

 

Джинджифиловия корен имат мощни противовъзпалителни и подсилващи имунитета свойства. Антиоксидантите в храни, като джинджифила, унищожават свободните радикали и помагат за предпазване от артрит, рак, невродегенеративни разстройства и други състояния. Настържете малко пресен корен от джинджифил и го попарете с гореща вода, за да си направите чай. Джинджифилът има доказани антибактериални и антивирусни свойства.

 

 3. БЪЗ

 Екстрактът от черен бъз има антивирусни, противоракови и противовъзпалителни свойства. Сиропът от бъз е познат и у нас от поколения като средство за лечение на настинки, грип и бактериални инфекции. Доказан е и ефектът му да съкращава продължителността на грипа, което го прави подходяща превантивна мярка срещу коронавирус инфекция (COVID-19).

 

4. ГЪБИ

Гъбите са с високо съдържание на селен, рибофлавин и ниацин. Тези минерали и витамини са необходими, за да може имунната система да работи ефективно. Гъбите също са с високо съдържание на полизахариди, захароподобни молекули, които още повече засилват имунната функция.

 

5. ДИНЯ

Много популярен у нас летен плод, който подсилва имунитета. Един голям резен диня съдържа приблизително 270 мг калий, 30% от дневната препоръчителна доза на витамин А и 25% на витамин С и витамин В6. Тялото се нуждае от тези витамини, хранителни вещества и съединения за правилна имунна функция.

 

6. КИСЕЛО МЛЯКО

 Киселото мляко е богато на пробиотици, включително Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei и Bifidus. Тези щамове засилват имунната функция и дори могат да помогнат за намаляване както на продължителността, така и на тежестта на настинките. Благоприятната чревна флора е необходима за правилното храносмилане, детоксикация и имунна функция.

 

7. СПАНАК

Спанакът се класифицира като суперхрана, благодарение на високото си съдържание на витамин А, витамин С, фибри, магнезий и желязо. Хранителните вещества в спанака засилват имунната функция и спомагат за делене на клетките и възстановяване на ДНК. За да извлечете максимални ползи от него, консумирайте го суров или леко попарен, за да запазите ценните хранителни вещества.

 

8. ЧАЙ

Антиоксидантите в чая повишават имунната функция и могат да намалят риска от сърдечни заболявания. Пиенето на чай повлиява благоприятно липидите в кръвта, повишава добрия HDL холестерол и намалява LDL лошия холестерол, триглицеридите и общия холестерол.

 

9. СЛАДКИ КАРТОФИ

Тъй като сладките картофи са изключително богати на витамин С и А, не е изненадващо, че те са чудесни за поддържане на общо здраве. Витамините А и С се борят с инфекциите и понижават риска от хронични заболявания. Един варен сладък картоф ви дава повече от достатъчно витамин А и почти 40% от дневните нужди от витамин С.

 

10. БРОКОЛИ

Още един любим зеленчук, наситен с ценни хранителни вещества, които поддържат в изправност функцията на имунната система. Една чаша броколи осигурява толкова витамин С, колкото и един портокал. Броколите са с високо съдържание на бета-каротин, калий, магнезий, цинк, желязо, витамини от група В, които помагат на имунната система да работи здраво! 

 

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?