Подай сигнал

Въвеждат нови правила, касаещи всеки собственик на автомобил

Това предвижда проектозаконът за пътните превозни средства (ЗППС), който е пуснат за обществено обсъждане

България

от Екип Марица 6624 прегледа 0

Снимка: Булфото

Всеки автомобил в България ще трябва да има технически паспорт, който ще се издава след тежък основен преглед.

В него ще се вписва информацията, която и сега фигурира в регистрационния талон, плюс още много други данни - измервания от периодичните прегледи, промени в конструкцията, показания на километража, претърпени катастрофи и др.

Това предвижда проектозаконът за пътните превозни средства (ЗППС), който е пуснат за обществено обсъждане, съобщава в. "Сега". В него са записани още много нови правила, такси и глоби, които със сигурност ще бръкнат дълбоко в джоба на собствениците на автомобили.

Всеки притежател на МПС в половингодишен срок трябва да снабди колата си с паспорт. Паспортизацията ще се прави в специални пунктове, които ще се лицензират от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация".

Те ще са различни от пунктовете за периодични технически прегледи. Всеки нововнесен автомобил също първо ще трябва да се снабди с "лична карта", преди да получи първа регистрация в България и табели от КАТ.

Обстойният преглед, издаването на удостоверение за него и след това на техническия паспорт ще се заплащат по тарифа, която ще бъде приета допълнително.

Така собственикът на автомобила ще трябва да плати не само познатите разходи при регистрация в КАТ, но и предварителния преглед в техническия пункт, и паспорта, който държавната агенция ще издаде.

Статистиката сочи, че всяка година у нас се регистрират около 300 000 коли. Отделно има вписани над 3.6 милиона автомобила, които ще трябва да се снабдят с "лична карта".

Разходите съвсем не свършват дотук.

Всички "автопаспорти" ще бъдат качени онлайн в информационна система, за която отново ще отговаря автомобилната администрация. Изграждането на система е скъпо начинание, за което ще плати бюджетът - т.е. всички българи, не само моторизираните.

В мотивите към проекта е записано, че затягането на контрола изисква увеличаване на парите за агенцията и на щата й, което щяло обаче да бъде компенсирано с приходите от новите такси и глоби.

Очертава се и сериозно поскъпване на резервните части втора ръка, които са предпочитани от много шофьори с невисоки доходи. Проектът въвежда много строг регламент за сделките с такива авточасти, като глобите за продажби на черно достигат 7000 лева.

Коментари


Пореден опит да се източат още пари от бедния народ.

Естествено е ,че трябва да храним и огромната администрация на КАТ, пък и всички други злужби,създадени с цел настаняване на сестри,братя,братовчеди и т.н. роднинска паплач.Нали дублират държавната администрация.В България си имаме най-раздутата администрация ,вероятно в света.КАТ Е нейно отроче.

Има един физичен закон , "количествените натрупвания, водят до качествени изменения" Чудя се , колко още ще търпи този народ , да го мачкат , толкова безумно!!!

И как си я представят тази работа тъпаците - да се направи преглед и да се издадат паспорти на 3,6 милиона автомобили за 6 месеца?! Тоест всеки работен ден трябва да се издават около 27 хиляди паспорта в България. Нормативно един ГТП трае 20 минути, а този ще трябва да е по-дълъг - вероятно 1 час. Значи един пункт ще прави 8 паспорта на ден и за страната ще трябват около 3400 нови пункта с минимум един инженер в него. Боже, Боже, защо ни наказа с толкова тъпи управници?!

Паспортите на коли ги има в цяла Европа почти,и те не касаят частите на колите а техната модификация,това означава че в паспорта имате разрешение да ползвате гуми само по стандарт на пройзводителя на колата,стандартния волан,фарове не може да ге смените без части с лиценз и задължително с регистрация в паспорта

Само се чудите как да го натресете на бедният народ! - само пари ви са в главата, изедници!!

Техническият преглед не е ли точно за това ?!?!

Който иска да кара кола ще бъде товарен и това е правилно. Който не иска да го товарят да си кара колелото на село!

Сега това ли измислиха за да продължат да обират хората и да ги товарят с данъци. Идеята е хубава, но защо да се плаща още? Нека е безплатно и някоя държавна институция да си заслужи заплатите.