Във всяко пето школо над 90% от бюджета е за заплати

Директорите са принудени да правят сметки вместо образование

81 на сто от директорите на учебни заведения с деца от малцинствата смятат, че механизмът за обхащане и задържане в клас дава ефект, а 67% чувстват по-голяма подкрепа от други институции. В същото време 58% възприемат ефекта по-скоро като минимален. Допитването е направено по време на среща на Център „Амалипе” сред 200 школски шефове.  

Запитани кои фактори смятат за най-важни в политиката в образованието, те поставят на първо място увеличението на учителските заплати, а на второ - отпускането на допълнителни средства за работа с уязвими групи. Като положителни оценяват също механизма за обхват, създаването на обединени училища, промените по отношение на делегираните бюджети и присъждането на статус „иновативно училище”. 

На въпроса дали увеличението на бюджета тази година ще покрие 20-процентния ръст на заплатите, 46% от директорите отвръщат - по-скоро да, но на кантар, а 21% - не, макар и с малко. 

Във всяко пето училище над 90% от бюджета отива за възнаграждения. Вместо да правят образование, директорите там са принудени да правят сметки, обобщи председателят на "Амалипе" Деян Колев. Като посочиха, че според 78% от школските шефове трябва да отпадне таксата за подготвителни групи, от организацията препоръчаха това да стане държавна политика. Настояват и за осигуряване на средства на деца от малките населени места не само до училище, а и до най-близката професионална паралелка.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?