Подай сигнал

Вътрешен ринг отпушва трафика в "Южен"

Разширяване на бул. "Стамболийски" и пешеходна зона на ул. "Младежка" предвижда новият план за организация на движението

Транспортът в Пловдив

от Валентина Йеремиева 2856 прегледа 0

Вътрешен ринг отпушва трафика в "Южен"

Вътрешен ринг, който тепърва ще се изгражда, може да отпуши трафика в "Южен". Това предвижда новият Генерален план за организация на движението, с което се потвърждават решенията за разширяването на пътната инфраструктура, заложени в Общия устройствен план. ​Вътрешният ринг, който тепърва ще се изгражда, включва подлеза "Модър" - "Царевец", бул. "Александър Стамболийски", Кукленско шосе и пътната връзка с ул. "Цар Симеон" в Тракия.


До вчера кметът имаше друга идея - вместо разширение на бул. "Александър Стамболийски" да се изгради алтернативна пътна връзка на мястото на жп линията, която минава покрай ул. "Поручик Въльо Стефов" между ЖР "Южен" и "Остромила". Вариантът беше оповестен с мотива, че на бул. "Александър Стамболийски" има твърде много частни имоти и отчуждаването им ще се забави във времето и ще струва баснословни за местния бюджет пари. Железопътната линия и сервитутната зона е държавна собственост и не е прехвърлена на Община Пловдив. Ако се приеме този вариант, пак ще се наложи отчуждаване в участъка от ул. "Асен Христофоров" (пресечка на бул. "Ал. Стамболийски") до Коматевско шосе.


Шофьори, които познават трафика в "Южен", твърдят, че най-удачно е решението, препоръчано в ОУП - удвояване на бул. "Александър Стамболийски".

Проектантите предлагат също така да се въведе еднопосочно движение изток - запад по бул. "Марица-север" между кметството на Община "Марица" и магазин "Лекси". Планът е изготвен, но предстои да бъде съгласуван с КАТ. "Философията е да има по-малко автомобили в центъра, изграждане на буферни паркинги и засилване на ролята на градския транспорт. Искаме да направим град за хората, не за автомобили", коментира кметът.


Пазарът на ул. "Младежка" ще бъде премахнат, ако Община Пловдив спечели дело в съда. От администрацията напомниха вчера, че Общинският съвет е взел решение за прекратяване на концесията заради неизпълнената инвестиционна програма, но концесионерът - фирма "Тика" на Атанас Червенков - Райфъла, осъден за палежи на автомобили, го обжалва. Предстои делото да се гледа във ВАС.


Според новия Генерален план за организация на движението алеята, където сега има няколко сергии за зарзават и павилиони, ще бъде изцяло пешеходна. Пространството се нарича споделено, което означава, че тротоарът и пътното платно ще са на едно ниво с предимство за пешеходците. Автомобили ще могат да преминават, но ще бъде забранено паркирането. Улицата няма да се отваря към бул. "Васил Априлов", защото това би натоварило трафика, обясниха от администрацията.


Споделено пространство с ограничаване на автомобили е предвидено в новия генплан и за зоната между 5-о РУП и бул. "Освобождение" в "Тракия".