Втора фирма фантом хакна поръчките на общината

Блокиран за пореден път е конкурсът за 13-те линии в градския транспорт

Нов обществена поръчка на община Пловдив е блокиран от фирма фантом. Става въпрос за историческия конкурс за 13-те линии в градския транспорт, които втора година се обслужват с временни договори по възлагане. Процедурата е обжалвана от дружеството "Пълдин рента кар", чиято основна дейност няма нищо общо с предмет на обществената поръчка. 

Жалба на въпросната фирма до Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ е блокирала конкурса. „Пълдин  рента кар” е със седалище в София, има бизнес в Бургас. В Пловдив малък офис на ул. "Неофит Рилски" до Пешеходния мост има дружество с подобно име. Основната  дейност и на двете фирми е отдаване на коли под наем, но не и да превозва пътници. В жалбата си от „Пълдин рента кар” не са посочила нито телефон, нито факс, както и електронен адрес.  Както „Марица” писа, фирмата е оттеглила жалбата и КЗК е отказала да образува производство. Но за да възобнови конкурса за 13-те линии, трябва да връчи уведомление на „Пълдин рента кар”.  Това обаче и досега не е направено, въпреки че  повече от две седмици  служителите от КЗК се опитват да издирят жалбоподателя чрез куриерска фирма.

Законът дава право с изтичането на срока  на 19 декември  КЗК да  публикува съобщение  в своя сайт и след още три дни да разреши  община Пловдив да продължи  конкурса.  „Чакаме решението, всичко е в ръцете на Комисията”, каза зам.-кметът по транспорт Златин Велев.  Предполага се, че  драматичният избор на превозвачи за линиите 1, 66, 7, 15, 29, 37, 222, 6, 18, 99, 16, 44 и 116 ще се провежда  след Нова година, през януари. Договорите са за десет години. По обяснението на администрацията до избора на титулярни превозвачи по въпросните маршрути няма как да бъде въведена докрай в експлоатация системата за електронно таксуване в градския транспорт, актуалната информация за движението на автобусите по електронните табели на спирките. Тази процедура се бави вече 2 години след усвояването на средствата по Транспортния проект.  В същото време се разбра, че бизнес дама Анка Ангелова, която оспори други две поръчки на община Пловдив, не е платила таксата от 1700 лева по жалбата си  за обществената поръчка за изграждането на художествената  галерия на „Гладстон”. В резултат на това КЗК е отказала да образува производство, обясни Тодор Тодоров, шеф на дирекция „Обществени поръчки” в община Пловдив.  

Днес изтича последният срок, в който Анка би могла да оспори решението на КЗК пред Върховния административен съд. Същата бизнес дама от град Антоново, община Търговище, не е платила и таксата от 4500 лева по жалбата  срещу поръчката по обектите, финансирани със средства от ОП„Региони в растеж”.  На 11 декември от КЗК са уведомили  Ангелова, че днес до края на работния ден трябва да внесе парите. Ако не го направи, и тази нейна жалба ще бъде оставена без уважение. Разследване на колегите от в. "24 часа" показа, че Анка се занимава с отглеждане на малко стадо овце. На нейно име обаче има регистрирани 49 фирми, повечето от които са бушони. Дамата е приложила подобна схема с обжалване и в Сливен. Там с възражението си до КЗК е спряла поръчката за 4 млн. лева също за обектите, които трябва да се правят с парите по оперативна програма „Региони в растеж”. В община Пловдив  коментират, че по закон фирмите имат право да обжалват  процедурите за обществени поръчки, но  случаите с „Ремс строй” и „Пълдин рента кар” са доста подозрителни. Дълбоки съмнения за чистота на намеренията навежда и фактът, че и по двете жалби срещу поръчките на община Пловдив  загадъчната Анка е "забравила" да заплати таксите в общ размер 6200 лева, което означава, че женицата просто е използвана от хора, които имат интерес да се тупка топката около въпросните поръчки.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?