Подай сигнал

Търси се най-добрата IT идея в земеделието

Победителите ще си поделят награден фонд от 22 хил. лв.

Агро

от Мария Петрова 412 прегледа 0

Първият в България агрохакатон*, ще се проведе на 13 и 14 септември 2019 г. в с. Изгрев, обл. Шумен.

Целта на събитието е да се провокира интерес и разбиране сред земеделските производители за възможностите и предимствата на дигиталните технологии, както и да ангажира IT специалистите при решаването на съвременните предизвикателства в агросектора. Организатори са Посолството на Нидерландия в България, частни фирми, които работят в областта на иновации в земеделието, и българският цифров иновационен хъб за земеделие AgroHub.BG.

Темите, по които участниците ще разработват решения, са: Технологии в пчеларството, Интернет на нещата и автоматизации в земеделието, Обработка на данни от земеделска техника и Изкуствен интелект в земеделието. Хакатонът дава възможност за индивидуална или отборна надпревара. Най-добрите идеи ще получат парични награди от наградния фонд на обща стойност 22 000 лева.

Участниците в хакатона ще имат на разположение ментори, които ще подпомагат процесите по разработка на проектни предложения в рамките на 28-часовото събитие. Един от менторите е доц. Божин Божинов. Той бе два мандата декан на Факултета по агрономство към Aграрния университет в Пловдив и 6 години ръководител на вузовския демонстрационен център за нови технологии в земеделието. Повече от 3 години активно участва в разработката и практическото приложение на системи за прецизно земеделие, основани на използването на дронове.

Първият агрохакатон е най-голямото събитие, свързващо IT и агросектора, провеждано някога у нас. Неговите инициатори са убедени, че то е само началото към следващото ниво в земеделското производство, а обединените усилия ще доведат до постигане на реални резултати, подкрепени от високите технологии.


*Хакатон (от англ. Hackathon - хакерски маратон) - е състезателно събитие, в което компютърни програмисти и други софтуерни разработчици, включително графични и интерфейс дизайнери, мениджъри на проекти и други експерти, си сътрудничат интензивно в софтуерни проекти. Целта на хакатона е създаването на концептуални софтуер или хардуер решения по предварително зададена тема в рамките на фиксиран период от време.