Туризмът иска за реклама 1% от приходите

Шестата поредна годишна среща на Националния борд събра лидерите в сектора

Шестата годишна среща на Националния борд по туризъм се проведе вчера в София. Събитието събра лидери в сектора и представители на различните браншови организации и премина под наслов „2019 - година на вътрешния туризъм, инвестициите и иновациите“.

Всички те се обединиха около една обща идея - държавата да започне да отделя 1% от всички приходи от туризъм, които да бъдат реинвестирани в реклама и популяризирането на България като дестинация за различни видове туризъм.

Над 150 лидери в туристическия сегмент отправиха официално това искане към присъстващите представители на властта в лицето на министъра на туризма Николина Ангелкова, кмета на София Йорданка Фандъкова, както и председателя на комисията по икономическа политика и туризъм Петър Кънев.


Няколко новини дойдоха от Министерството на туризма, като лично Николина Ангелкова анонсира, че приходите от сектора за 2018 година са близо 8,4 милиарда лева, което е с 4,8% повече спрямо предходната година. Тя увери присъстващите, че до месец ще е готова и новата наредба за категоризация и квалификация на местата за настаняване.

Ангелкова подчерта, че от министерството вече са оптимизирали единната система за туристическа информация "SD", която създаде редица проблеми на хотелиерите. Освен това към Министерството на туризма ще бъде създаден консултативен съвет за съставяне на стратегия за дигитален маркетинг и реклама, но Николина Ангелкова побърза да каже, че надеждите на бранша за сериозно увеличение на рекламните бюджети за популяризиране на България няма как да се случи в подобни рамки. 


Самото събитие премина под формата на дискусия, като организаторите от Националния борд по туризъм бяха обособили четири отделни панела с различна насоченост и десетки лектори, сред които председателят на УС на търговско-промишлената палата Цветан Симеонов, директорът на Национална опера и балет акад. Пламен Карталов, изпълнителният директор на Майкрософт в България Калин Димчев, управителят на "Галакси Инвенстмънтс Груп" Константин Бояджиев и редица други представители на бизнеса. Всички те обсъдиха дигитализицията в туризма, насърчаването на инвестициите в сектора и ползите от това България да бъде рекламирана като дестинация за различни видове туризъм.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?