Следвайте ни

Георги Колев: Време е да сменим и масата, и менюто, и седящите около нея!

Адвокат Колев начерта основните приоритети, върху които ще работи, ако бъде избран за кмет на Пловдив. На първо място това е присъединяването на общините Марица, Родопи и Куклен. Той изтъкна, че Пловдив е една от най-малките общини по територия, като тази неправда от 1986 година трябва да бъде поправена. Нито едно от големите предприятия в Пловдив не се намира на територията на общината. КЦМ, Либхер и десетките други български и чуждестранни компании плащат данъците си в другите общини, а Пловдив се ползва за спалня от служителите им. 

"Това, което трябва да се случи в града, е да се върне обликът му на туристически център. Хората не идват в Пловдив, за да гледат офиси, жилищни сгради или новите хипермаркети. Те са тук, за да се наслаждават на уникалното културно- историческо наследство на града”, заяви Колев. 

„Аз съм на 48 години и от позицията си на опита, който имам, мисля, че няма по-добър момент да кажа думите „Аз се кандидатирам за кмет на Пловдив”. Има какво да кажа, знам как да го направя и дори да не успея, съм длъжен да кажа каквото мисля, иначе аз няма да съм доволен от себе си, както и моите деца”, заяви адвокат Георги Колев.

„Манджата в Пловдив е претопляна вече 12 години, масата, около която сядат кандидатите, е една и съща, лошото е, че вече 12 години ние сме част от менюто. Време е да сменим и масата, и менюто, и седящите около нея”, каза адвокат Колев.

Приоритетите, по които ще се движи кампанията на Георги Колев и ЗС „Александър Стамболийски:

Присъединяване на съседните общини – „Родопи, „Марица” и Куклен

Според Жоро Колев намаляването на данъците е невъзможно, както обещават всички останали кандидат-кметове. Той изтъкна, че  Пловдив е една от най-малките общини в България по територия. Летище Пловдив и индустриалната зона – те не са в Пловдив.

„Ако сега влезе представител на завода „Ауди” и каже: „Дами и господа, решихме да направим завод в Пловдив”, ние ще му отговорим: „Чудесно, но кметът на „Марица” или „Раковски” ще ви чака след половин час. Пловдив измести своя фокус и от бранд в туризма и историята се превръща в индустриален град, но цялата индустриализация не се реализира на територията на Пловдив”, смята Колев. Той изтъкна, че нито едно от големите предприятия не носи приходи на Община Пловдив, а в същото време ние охраняваме, здравеопазваме, образоваме, обслужваме комунално тези хора, като се превръщаме в туристическа спалня. Тази неправда от 86-а трябва да бъде поправена!

Туризмът в Пловдив

Нито един турист не идва в Пловдив, за да разгледа офисните и жилищните сгради, той идва, за да види културно-историческото наследство.

„Истината е, че Пловдив отдавна не е туристически град. Ние трябва да върнем блясъка на града в сферата на туризма и да се инвестира в това. Големите очаквания към Европейска столица на културата не се оправдаха. Трябва да се питаме какво следва оттук нататък, след като Пловдив се качи на този туристически връх. Ние очаквахме огромни вълни от европейски туристи, които обаче не изпълниха улиците на града. Какво правим след заветната 2019-а”, попита кандидатът за кмет.  

Според Георги Колев за развитието на туризма са нужни не само инвестиции в занемарените културни обекти, а и мислене в посока туристите да бъдат задържани на дадено място, а не само да го разгледат и да си тръгнат.

„Например Бунарджика е хълм в добро състояние, в момента там тече обновление, но на върха от години няма заведение. При това положение какво остава на един турист, освен да си тръгне минути след като се е изкачил, разгледал е двата паметника и се е полюбувал на гледката от върха?

Чужденците искат да видят какво са направили римляните, траките, гърците. Чуждите туристи трябва да разберат, че Пловдив е най-старият град в Европа и това да е синонимът на града. Старият град трябва да се възстанови! Всички ресторанти, които събираха българската бохема, затвориха врати или са пред затваряне. Няма ги „Алфрангите“, „Ретур“, „Тракийски стан“,  „Пълдин“,  „Конюшните на царя“ .

Тези ресторанти са посрещали всички държавни ръководители на Европа. Ние допуснахме тези места да затворят – защо? Кому е нужно това? Какво ще оставим на нашите деца – булеварди и офиси ли?”, пита кандидатът за кмет от ЗС „Александър Стамболийски”.

Прозрачност в управлението

В града и в държавата се налага усещането за липса на прозрачност и справедливост, каза адвокатът. Той поиска всички процедури, които се провеждат в Общината: обществени поръчки, процедури по възлагане и плащане по различни договори, търгове, комисиите и сесиите в Общинския съвет – всички те да бъдат онлайн.

„Вече е готова платформа, която ще бъде качена онлайн. Тя ще може да се тества от всеки един пловдивчанин. Платформата ще е  електронна система за мини референдуми, която има за цел да обслужва ОбС. Имаме дневен ред от 51 точки, като всеки един ще може да гласува и да съветва, както би направил, ако е общински съветник. Светът вече е дигитално село, ние не можем да живеем в пещера. Трябва да излизаме на светло от време на време”, убеден е Жоро Колев.

Урбанизирането на река Марица, транспортът, екологията 

Урбанизирането на река Марица може да промени кардинално облика на града, като даде огромен тласък както на индустриите в Пловдив, така и на опита ни да го превърнем в туристически бранд. Няма да има такъв тип преживяване в България, като ще черпим опит от немските, френските и испанските градове, смята общинският съветник.

Това не минава и през реформа в публичния транспорт. Според него услугата не е на добро ниво, въпреки че много бе направено и инвестирано. Идеята на Колев е да се направи общинско предприятие, което по примера на ОП „Чистота” да бъде буфер, за да не бъде поставяна Община Пловдив на колене. 

Относно екологията, където експертизата на ЗС „ Александър Стамболийски” е най-висока, ще бъде представена специална програма, която ще изненада всички.  

Нови пътни връзки между районите

Необходими са нови пътни връзки между районите на Пловдив, убеден е новият кандидат за кмет на Пловдив Георги Колев. Според него на първо място е връзката „Модър – Царевец“, за която се говори от твърде много години без реален практически напредък.

„Абсурдно е съседни райони като „Западен“ и „Южен“ да нямат пряка връзка и единственият директен път между тях да е „Коматевския възел”. Община Пловдив вече похарчи доста пари за отчуждаване, така че сега е времето да се прегледат условията на вече провалената обществена поръчка. Дори и новата поръчка с отпадналите ВиК дейности трябва да се преосмисли добре, иначе отново ще имаме провал, а топката ще се прехвърля постоянно. При това реална част от тях трябва да бъде заделена още в бюджета за 2020 г. - една от причините за провала на първия конкурс беше, че от предвидените общо 12 млн. лв. в бюджета за 2019-а беше наличен едва 1 милион”, обясни Георги Колев.

 „И тъй като инфраструктурата не е само улици и булеварди, трябва да се действа и за знакови за Пловдив зони като Тютюневия град и целия район около улиците „Велико Търново” и „Иван Вазов”. 3 години след пожара в тютюневите складове гледката е все така зловеща, а зоната може да се превърне в привлекателен градски център, както това се случи с „Капана“, но с акцент върху бизнеса”, заяви кандидатът за кмет на Пловдив Георги Колев. Според него опожарените тютюневи складове са частни, но Общината трябва да започне преговори със собствениците им и да потърси приемлив и за двете страни вариант.

Пловдивчани си общуват интимно заради презастрояването

„Неприятната практика пловдивчани да си общуват твърде интимно, без дори да се познават, защото разстоянието между съседни блокове и кооперации предполага детайлно познаване на менюто на комшията, трябва да бъде прекратена”. Това заяви кандидатът за кмет на Пловдив Георги Колев.

Според него за вече презастроените райони на този етап няма какво да се направи, но нови разрешителни  за строеж на принципа „на една ръка разстояние“ не трябва да се издават. Проблемът е особено остър в районите „Южен”, „Западен”, „Централен“, в „Северен“ - около новотела има блокове „тераса до тераса“. Новото строителство трябва да се съсредоточи в зоните, в които Пловдив се разширява по естествен път – на юг и запад.

„Няма как всички да живеят в центъра примерно – трябва да има и въздух, и зеленина. В този смисъл приемането на новия Общ устройствен план е много важно, защото той може да реши значителна част от проблема със застрояването – ако дадена площ в него е предвидена за зеленина, там просто не може да се строи. Но въпросът има и друга страна – има частни терени, които се водят зелени площи, и тъй като собствениците не могат да строят, водят дела срещу общината да им плаща наем и обичайно печелят. Такъв е случаят с част от терена в началото на бул. „Свобода“ до Помпената станция. Ясно е, че общината трябва да отчуждава такива терени поетапно – иначе ще плаща наеми, натоварени със съдебните разноски, и пак няма да е собственик.”, съобщи новият кандидат за кмет Георги Колев.

По думите му, ключова в кардиналното решаване на проблемите в  хаоса със строителството е фигурата на главния архитект. Град, в който правомощията на главния архитект са сведени умишлено единствено до подписването на документи, не може да се развива градоустройствено и естетически в правилна посока. Затова  една от първите стъпки на следващия кмет трябва да е провеждането на конкурс за нов главен архитект, в който няма нагласени условия, защото Пловдив има нужна от визионер за този пост. След това трябва да се гарантира, че бъдещият главен архитект ще може да взима решения на база на своята компетентност, вместо да изпълнява спуснатите му указания.

***

„Идеята ни е Пловдив да става все по-приветлив, да бъде град на хората, на своите граждани, местата за отдих и забавления да отговорят на нуждите на всички възрасти, да бъдат атрактивни и за гостите на града”.

Георги Колев призова пловдивчани да подкрепят него за кмет на Пловдив, както и кандидатите му за районни кметове и общински съветници от листата на ЗС „Александър Стамболийски” с номер 49 в интегралната бюлетина.

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

 

 

 

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?