Дани Каназирева: Умно планиране на ремонтите и строг контрол

Кметът незабавно да иска среща с Министерството на транспорта и НКЖИ за Бетонния мост

Милиони левове изтичат в скъпи и неефективни улични ремонти, но и досега в  Пловдив все още няма нито едно ново кръстовище на две нива. Много от улиците и булевардите си остават  с разбита настилка не само в периферията, но и в центъра. По-голямата част от  водопроводната  и канализационната мрежа е амортизирана. В разширяването на пътната инфраструктура не се инвестира. Липсва  ясна и обективна картина на състоянието на подземните комуникации, както и на координация между институциите.  

Нови пътища при двусменен режим на работа


За нас от първостепенно значение е да се промени подходът в изпълнението на проектите, а именно чрез:  

1. Безкомпромисен контрол на качеството и спазването на сроковете по договорите със задължителен двусменен режим на работа.

2. Изграждане на специално звено, с представители на всички експлоатационни дружества и телекомуникационни компании, за да има координация и съгласуване на проектите им. 

3. Задължително изготвяне на краткосрочна и дългосрочна стратегия, които да определят кои са най-неотложните ремонти и къде се налага изграждане на нови пътни артерии.

4. Анализ и ревизия на цените, на които се възлагат ремонтите на улици и тротоари в Пловдив. Няма да се съгласим с ненужно огромните суми, които плащаме за инфраструктура.

От кои  основни проекти започваме


На първо място  -  пробив на Водната палата и изграждане на кръстовище на две нива между бул. „Марица-юг“ и „Цар Борис  III Обединител“. Колелото създава огромни задръствания  и превърна моста на Марица в паркинг. Няма европейски град с река, в  който  двата  крайбрежни  булеварда  да не бъдат скоростни за бързо изнасяне на колите без светофари. При нас всичко е обратно. Реконструкция и разширение на бул. „Марица-север“, който в момента представлява труднопроходима  квартална уличка.


В „Южен“ инфраструктурата е в плачевно състояние, а това вече е най-големият район. Необходимо е да се започне от реконструкцията на ул. „Даме Груев“ и бул. „Александър Стамболийски“, както и с продължението  на бул. „Македония“. Задължително  трябва да се довърши разширението на  Коматевско шосе.

В район  „Западен“  една от задачите е да се изгради продължението на бул. „Свобода“ и да се свърже  с бул. „6 септември“. Това е един от районите, който  расте и се застроява  с бързи темпове, а инфраструктурата не е пригодна за ползване. От голямо значение е изграждането на подлеза „Модър-Царевец“, за да се свържат районите „Западен“ и „Южен“.


Имаме готовност да изготвим пълен анализ за състоянието на вътрешнокварталните улици и тротоари, а също така краткосрочна програма за най-неотложните ремонти и дългосрочна програма за развитието на пътната инфраструктура в рамките на четири години.


Категорично считаме, че Бетонният мост трябва да бъде запазен при реализацията на проекта за модернизацията на ЖП възел - Пловдив.  Престъпление ще бъде, ако се допусне събарянето на това важно пътно съоръжение. Общинското ръководство незабавно следва да потърси среща в представителите на Министерството на транспорта и НКЖИ, за да се спре  планираното премахване на моста.

Откъде ще дойдат средствата


Бюджетните средства в Община Пловдив са достатъчни, ако бъдат управлявани целесъобразно и без завишаване на цените с цел някои да си прибират големи комисиони. Собствениците на автомобили внасят годишно в градската хазна над 20 млн. данък МПС. За един мандат това са 80 милиона. Тези пари  са достатъчни за подобряване на пътната инфраструктура и реализирането на  много сериозна стратегия за развитието <210>.

 

Промяна в подземната инфраструктура

В нито един кметски мандат не е имало ясна и конкретна стратегия за развитието на подземната инфраструктура и в частност - на ВиК съоръженията, въпреки че в ремонтите потънаха милиони. 


 Планираме незабавно проектиране и изпълнение за заустване на съседните с Марица улици и булеварди директно в реката чрез изграждане на локална дъждоприемна канализация. Това решава проблема с наводненията на всички прилежащи улици в периметъра на двата крайбрежни булеварда. Ускоряваме изпълнението на водния проект на Пловдив, който ще обнови ВиК мрежата на бул. „Дунав“ и на още 40 улици  в район „Северен“. От първостепенно значение е  изграждането на Южния обходен колектор, който да поеме обратните води в южните квартали на града, частично в район „Западен“ и „Тракия“, както и в „Остромила“ и „Беломорски“, където няма канализация.


Успоредно с това предвиждаме:  изграждане на аварийни, стационарни помпени инсталации в проблемните и ниски зони в града, включително и в подлезите; безкомпромисна поддръжка на дъждоприемните шахти; техническо обследване  на подземната инфраструктура; проверка на всички нов завършени ремонти на улици и булеварди по изпълнение на наклоните за отводняване; задължителна подмяна на канализацията при всеки ремонт; използване на извадените от булеварди и улици павета за изграждане на паркинги и алеи в парковите пространства, тъй като паважната настилка поема 30% от дъждовните води, за разлика от асфалта, който 100% отвежда водите в канализацията.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще има ли ротация на кабинета или отиваме на избори?