Дани Каназирева: Умно планиране на ремонтите и строг контрол
Кметът незабавно да иска среща с Министерството на транспорта и НКЖИ за Бетонния мост
- 13:00, 07.10.2019
- 2327
- 0
Милиони левове изтичат в скъпи и неефективни улични ремонти, но и досега в Пловдив все още няма нито едно ново кръстовище на две нива. Много от улиците и булевардите си остават с разбита настилка не само в периферията, но и в центъра. По-голямата част от водопроводната и канализационната мрежа е амортизирана. В разширяването на пътната инфраструктура не се инвестира. Липсва ясна и обективна картина на състоянието на подземните комуникации, както и на координация между институциите.
Нови пътища при двусменен режим на работа
За нас от първостепенно значение е да се промени подходът в изпълнението на проектите, а именно чрез:
1. Безкомпромисен контрол на качеството и спазването на сроковете по договорите със задължителен двусменен режим на работа.
2. Изграждане на специално звено, с представители на всички експлоатационни дружества и телекомуникационни компании, за да има координация и съгласуване на проектите им.
3. Задължително изготвяне на краткосрочна и дългосрочна стратегия, които да определят кои са най-неотложните ремонти и къде се налага изграждане на нови пътни артерии.
4. Анализ и ревизия на цените, на които се възлагат ремонтите на улици и тротоари в Пловдив. Няма да се съгласим с ненужно огромните суми, които плащаме за инфраструктура.
От кои основни проекти започваме
На първо място - пробив на Водната палата и изграждане на кръстовище на две нива между бул. „Марица-юг“ и „Цар Борис III Обединител“. Колелото създава огромни задръствания и превърна моста на Марица в паркинг. Няма европейски град с река, в който двата крайбрежни булеварда да не бъдат скоростни за бързо изнасяне на колите без светофари. При нас всичко е обратно. Реконструкция и разширение на бул. „Марица-север“, който в момента представлява труднопроходима квартална уличка.
В „Южен“ инфраструктурата е в плачевно състояние, а това вече е най-големият район. Необходимо е да се започне от реконструкцията на ул. „Даме Груев“ и бул. „Александър Стамболийски“, както и с продължението на бул. „Македония“. Задължително трябва да се довърши разширението на Коматевско шосе.
В район „Западен“ една от задачите е да се изгради продължението на бул. „Свобода“ и да се свърже с бул. „6 септември“. Това е един от районите, който расте и се застроява с бързи темпове, а инфраструктурата не е пригодна за ползване. От голямо значение е изграждането на подлеза „Модър-Царевец“, за да се свържат районите „Западен“ и „Южен“.
Имаме готовност да изготвим пълен анализ за състоянието на вътрешнокварталните улици и тротоари, а също така краткосрочна програма за най-неотложните ремонти и дългосрочна програма за развитието на пътната инфраструктура в рамките на четири години.
Категорично считаме, че Бетонният мост трябва да бъде запазен при реализацията на проекта за модернизацията на ЖП възел - Пловдив. Престъпление ще бъде, ако се допусне събарянето на това важно пътно съоръжение. Общинското ръководство незабавно следва да потърси среща в представителите на Министерството на транспорта и НКЖИ, за да се спре планираното премахване на моста.
Откъде ще дойдат средствата
Бюджетните средства в Община Пловдив са достатъчни, ако бъдат управлявани целесъобразно и без завишаване на цените с цел някои да си прибират големи комисиони. Собствениците на автомобили внасят годишно в градската хазна над 20 млн. данък МПС. За един мандат това са 80 милиона. Тези пари са достатъчни за подобряване на пътната инфраструктура и реализирането на много сериозна стратегия за развитието <210>.
Промяна в подземната инфраструктура
В нито един кметски мандат не е имало ясна и конкретна стратегия за развитието на подземната инфраструктура и в частност - на ВиК съоръженията, въпреки че в ремонтите потънаха милиони.
Планираме незабавно проектиране и изпълнение за заустване на съседните с Марица улици и булеварди директно в реката чрез изграждане на локална дъждоприемна канализация. Това решава проблема с наводненията на всички прилежащи улици в периметъра на двата крайбрежни булеварда. Ускоряваме изпълнението на водния проект на Пловдив, който ще обнови ВиК мрежата на бул. „Дунав“ и на още 40 улици в район „Северен“. От първостепенно значение е изграждането на Южния обходен колектор, който да поеме обратните води в южните квартали на града, частично в район „Западен“ и „Тракия“, както и в „Остромила“ и „Беломорски“, където няма канализация.
Успоредно с това предвиждаме: изграждане на аварийни, стационарни помпени инсталации в проблемните и ниски зони в града, включително и в подлезите; безкомпромисна поддръжка на дъждоприемните шахти; техническо обследване на подземната инфраструктура; проверка на всички нов завършени ремонти на улици и булеварди по изпълнение на наклоните за отводняване; задължителна подмяна на канализацията при всеки ремонт; използване на извадените от булеварди и улици павета за изграждане на паркинги и алеи в парковите пространства, тъй като паважната настилка поема 30% от дъждовните води, за разлика от асфалта, който 100% отвежда водите в канализацията.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни