Следвайте ни

Внимание! Прекаляването с аспирин води до кръвоизливи

viber icon

Зачестяват случаите на пациенти, пристигнали в Спешния център в Дупница, с получени кръвоизливи, вследствие на грешно самолечение с аспирин вкъщи.

„Аспиринът е медикамент, който се разпространява в аптечната мрежа. Като лекарствено средство той се продава със съответната писмена инструкция. В нея е изрично посочено как трябва да се взима и какви са страничните ефекти”, обясни д-р Красимир Орозов от ЦСМП - Дупница пред NOVA.

Според лекаря аспиринът не може да бъде определен като безобидно средство за лечение.

„Когато се злоупотреби с определено лекарство, има странични ефекти. Тези при аспирина могат да бъдат различни. При здрав човек може да предизвика раздразнение на стомашната лигавица, което да се прояви в различна симптоматика, дори и болка. Ако човек има язва, например, аспиринът може да доведе до голямо раздразнение, болка и кървене”, добави д-р Орозов.

Лекарят препоръча пациентите да се консултират със своя личен лекар преди да започват прием на определени лекарства.

Спешният център в Дупница има много заразени медици. Там лекари и медицински сестри правят всякакви жертви в името на това медицинската помощ за хората в града да я има.

„В момента отсъстват петима лекари, шест медицински специалисти, санитарка и шестима шофьори, които са с коронавирус. Натовареността е доста. Пациентите обаче са обслужени”, каза старшата сестра Йорданка Иванова.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще се ваксинирате ли срещу COVID-19?