Следвайте ни

Позиция на УМБАЛ "Свети Георги" след случая с бащата на Илияна Захариева

viber icon

Ръководството на УМБАЛ "Свети Георги" излезе с позиция по повод случай, станал известен през последните дни.

Позиция на УМБАЛ "Свети Георги" ЕАД, гр. Пловдив

 

Уважаеми медии,

Уважаеми медийни редактори,

Уважаеми репортери

 

Участници сме в безпрецедентни събития, които поставят на изпитание волята, морала и чувствата на всички ни. 

Ръководството на УМБАЛ „Свети Георги“ ЕАД, гр. Пловдив апелира към всички медии да бъдат по-внимателни и предпазливи при излъчването или използването на изявления и материали от социалните мрежи, често съдържащи директни нападки и  крайно негативни оценки към дейността на лечебни заведения и работещите на първа линия с COVID-19.

Повод за обръщението ни е публикация в „24 часа“ от 13 ноември 2020 г., чрез която се дава медийна гласност на изявление, направено във „Фейсбук“ от г-жа Илияна Захариева - мениджър на голямата телекомуникационна компания А1, загубила баща си по време на лечението му в УМБАЛ "Свети Георги". Лечебното заведение направи всичко, за да бъде спасен животът на г-н Захариев, категорични са лекарите. Независимо от това, по конкретния казус тече проверка, с която се проследява цялата хронология и всички детайли, споменати в публикацията на г-жа Захариева.

Съчувстваме на всички, които в условията на пандемията загубиха любими хора и изказваме най-искрените си съболезнования.

Много хора в състояние на афект са склонни да търсят причините за своята тъга или страдание в това, което на пръв поглед е най-лесно да им осигури обяснение, без преди това да са потърсили фактите и без да отдават значение на последствията, които техните обвинения и думи биха имали за други. Често дори хората не осъзнават, че със своите осъдителни оценки и обръщения защитават само собственото си его, както и че техните послания могат лесно да бъдат използвани с деструктивна или манипулативна цел. Разбираме, че е важно пациентите и техните близки да споделят свои опасения и дори възмущение, когато са почуствали болка или са били засегнати техните права или интереси.

Непремерените репортажи и медийни публикаци обаче могат да допринесат за обезсърчаването на и без това изтощените лекари и здравни работници. В тази тежка ситуация ние, специалистите от лечебните заведения, трябва да се справим заедно с пациентите и техните близки, а не да се противопоставяме един на друг. 
Съзнаваме, че тази епидемия поставя на изпитание цялото общество, защото като човешки същества всички сме загрижени за своите родители, близки и приятели. Всички трябва да разберат че сме във война! Война с вируса, война със страха, война за човешки животи! Да, болниците може и да приличат на „лазарети“, но нали целта е да помогнем на колкото може повече хора! Няма лекар, който да не желае пациентът му да оздравее. Няма лекар, който щади себе си лишавайки от грижа болния.

Тъжно е когато си направил всичко възможно, но изходът не е добър! Питаш се защо, какво пропуснах, можеше ли още нещо да бъде направено, закъснях ли, сбърках ли с оценката? Никой не може да бъде равнодушен пред смъртта! Ние носим тази травма, тази болка заедно с близките! Един от най-тежките данъци се заплаща от медиците и здравните работници на първа линия, които са изложени на огромен стрес и изключително висок здравен риск, и работят свръхсилите си. Доверието, градено с много усилия и старание, не бива да бъде разрушавано с лека ръка. Не се съмняваме в необходимостта от информиране на обществото, но за нас е много важно информацията да бъде достоверна. Защото това, което се лесно руши, невинаги може да бъде възстановено! 

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Axa1

Axa1

15.11.2020 | 15:43

А пък една голяма телекомуникационна компания колко хора е прецакала . . . и само си сменя името.

Отговори
1 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?