Следвайте ни

1:0 за социалните мрежи в борбата с фалшивите COVID новини

viber icon

От Европейската комисия представиха данни за борбата с дезинформацията в социалните мрежи. Онлайн платформите са изнесли доклади за предприетите мерки в посока противодействие на фалшивите новини. Това се е случило като част от мониторинг програмата, свързана с дезинформацията около covid-19. Очаква се скоро да излязат и данни за предприетите политики на ниво страни членки на ЕС. 

Според представената информация от "Фейсбук", над 5 милиона потребители са се доверили на рамките, които дават информация за ваксините срещу ковид. Също така от компанията изтъкват, че са ограничили разпространение на съдържание, което разубеждава хората от това да се имунизират. Така от "Фейсбук" и "Инстаграм" за месец май са били премахнати общо над 62 хиляди поста с невярно съдържание относно ковид и ваксините. Това е с 15 хиляди повече от изтритото съдържание през април. 

От "Туитър" пък са уведомявали потребителите с нотификации за премахване или поставяне на лейбъл на публикациите. Целта е била да провокират по-осъзнато поведение у тях, както и да ограничат дезинформацията. 185 акаунта са били премахнати по този повод, а 5147 поста са били изтрити в глобален контекст през май. 745 рекламни туита  пък са нарушили ковид политиката за рекламно съдържание на платформата и статусът им е бил променен. Интересното е, че 96% от находките са направени от автоматичен софтуер, а при останалите 4% са изисквали преглед от човек. 

"Майкрософт" и "Гугъл" пък са оптимизирали търсачките си, така че да улеснят потребителите в намирането на вярна информация за ваксините, както и насоки къде се намират най-близките ваксинационни пунктове.

В доклада си, изнесен пред Европейската комисия, „Тик Ток“ представя програмата си за сътрудничество с италианското министерство на младежта с цел разпространяване на информация относно ваксините. От компанията са отчели десеткратно повишение на броя на видеа с таг ‘covid-19 vaccine” за територията на Европа. Така ако през април тагнатите видеа са били 7265, то за май статистиката показва 75243. 

Живка Гецова

Живка Гецова

Сътрудник

Живка Гецова е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски“. По-късно прави магистратура по международна сигурност в Sciences Po, Париж, с насоченост към въпроси от сферата на глобалното здраве. Работила е за две европейски агенции и има опит в различни медии в страната и чужбина.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Друг е резултата

Друг е резултата

30.06.2021 | 19:05

Едно на нула Ама туй си е чиста проба автогол за ковидясалите идиоти рекламиращи ГМО то чифутско Стара приказка казва Стока дето ми я хвалиш толкова не ми я хвали В хубавата стока е и рекламата Хубавата стока сама за себе си е реклама Ама и ние сме понятни колко струва минутка радио телевизионо време Знаем и на редче написано кво струва А целия този ресур изсипан за реклама на едно ГМО с неясен пройзход и още по неясни последици във времето си е пълен отврат А едното на нула не е реалния резултат Ковидясълите рекламни идиоти рекламиращи ваксините са на голяма загуба Много на нула но не в тяхна полза

Отговори
0 0
браво

браво

30.06.2021 | 12:51

Гордеем се с цензурата, която наложихте. Но знаете ли, че никой не ни е вързал да ви ползваме медиите. Ама никой! Все още има и други източници на тази планета.

Отговори
6 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?