Събарят Бетонния мост, след това строят пробива под гарата
Властта и опозицията дават отпор на проекта на НКЖИ
- 20:38, 25.09.2018
- 3255
- 0
Бетонен мост ще бъде съборен, а след това ще се строи пробивът под Централна гара между бул. "Васил Априлов" и "Македония". С това изявление на днешната среща в местния парламент шокира съветниците ръководителят на проекта за модернизацията на ЖП възел Пловдив - Бургас Иван Бакалски. Повод за дебата беше изменението на подробен устройствен план и плана за уличната регулация, подготвено от Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/. Промените във връзка с бъдещото пътно съоръжение ще се разглеждат на сесията в четвъртък за втори път, след като на последното заседание проектът беше отложен заради многото въпросителни.
Новината предизвика остра съпротива както сред опозицията, така и сред управляващите. Съветниците от Патриотичен фронт, Съюз за Пловдив и БСП предупредиха, че е невъзможно да бъде съборен Бетонен мост, без да е построен пробивът, защото ще бъде блокиран целият район "Южен" със 100 000 души население. Отпор даде и Веселин Маневски от ГЕРБ. "Ние сме длъжни да защитаваме интересите на гражданите, а в случая те ще бъдат силно ощетени", коментира той и напомни, че съветниците се избират за разлика от служителите на НКЖИ, които са на държавни длъжности.
Бившият зам.-кмет Александър Константинов попита как ще се финансира пробивът. Бакалски обясни, че с европейски средства ще се изгради подземното съоръжение, а всички останали разходи, включително и по преместването на главния колектор, се поемат от Община Пловдив. На кръстосан разпит го подложи и кметът Иван Тотев, а след това заяви, че изместването на колектора, който обслужва целия район около гарата, е безумно. "За мен този проект е неизпълним", отсече Тотев. Константинов предложи спасителен вариант - Бетонен мост, който не отговаря на нормативите, да бъде съборен, но веднага на негово място да започне строителство на нов надлез с четири връзки. "Това ни устройва, но не и местене на колектор", съгласи се кметът.
Брожение сред съветниците се засили още повече, когато се оказа, че в НКЖИ не знаят за проекта, направен преди 7 години по поръчка на същата държавна фирма за пробива. Според него се запазва Бетонен мост, а новото подземно съоръжение се прави без преместването на колектора и с развръзка по бул. "Христо Ботев" към Сточна гара, която липсва в сегашния вариант.
Снимки от Наташа Манева
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни