Събарят Бетонния мост, след това строят пробива под гарата

Властта и опозицията дават отпор на проекта на НКЖИ

Бетонен мост ще бъде съборен, а след това ще се строи пробивът под Централна гара между бул. "Васил Априлов" и "Македония". С това изявление  на днешната среща в местния парламент шокира съветниците  ръководителят на проекта за модернизацията на ЖП възел Пловдив - Бургас Иван Бакалски. Повод за дебата беше  изменението на подробен устройствен план и плана за уличната регулация, подготвено от Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/.  Промените във връзка с бъдещото пътно съоръжение ще се разглеждат на сесията в четвъртък за втори път,  след като на последното заседание проектът беше отложен заради многото въпросителни.  

Новината предизвика остра съпротива както сред опозицията, така и сред управляващите.  Съветниците от Патриотичен фронт, Съюз за Пловдив и БСП  предупредиха, че е невъзможно да бъде съборен Бетонен мост, без да е построен пробивът, защото  ще бъде блокиран целият район "Южен" със 100 000 души население.  Отпор даде и Веселин Маневски от ГЕРБ. "Ние сме длъжни да защитаваме интересите на гражданите, а в случая те ще бъдат силно ощетени", коментира той и напомни, че съветниците се избират за разлика от служителите на НКЖИ, които са на държавни длъжности. 

Бившият зам.-кмет Александър Константинов попита как ще се финансира пробивът. Бакалски обясни, че с европейски средства ще се изгради подземното съоръжение, а всички останали разходи, включително и по преместването на главния колектор, се поемат от Община Пловдив.  На кръстосан разпит го подложи и кметът Иван Тотев, а след това заяви, че изместването на колектора, който обслужва целия район около гарата, е безумно. "За мен този проект е неизпълним", отсече Тотев.  Константинов предложи спасителен вариант - Бетонен мост, който не отговаря на нормативите, да бъде съборен, но веднага на негово място да започне строителство на нов надлез с четири връзки.  "Това ни устройва, но не и местене на колектор", съгласи се кметът. 

Брожение сред съветниците се засили още повече, когато се оказа, че в НКЖИ  не знаят за проекта, направен преди 7 години по поръчка на същата държавна фирма за пробива.  Според него се запазва Бетонен мост, а новото подземно съоръжение се прави без преместването на колектора и с развръзка по бул. "Христо Ботев" към Сточна гара, която липсва в сегашния вариант. 

Снимки от Наташа Манева 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?