44

Заради жегите: 35 на сто е увеличена консумацията на бутилирана вода в Турция

Повишаващите се температури в Източна Европа и в цяла Турция оказват влияние върху потреблението на вода със забележимо увеличение на употребата на бутилирана вода.

Според докладите продажбите на бутилирана вода в Турция, са се повишили с над 35 на сто през летните месеци.

АА

Яшабей Калебашъ, председател на Асоциацията на производителите на бутилирана вода в Турция (SUDER), сподели пред Анадолската агенция (AA), че горещото време е довело до скок в консумацията на бутилирана вода. 

С повишаването на температурите потреблението на бутилирана вода се увеличава. Особено през лятото продажбите на бутилирана вода, са отбелязали общо увеличение от над 35 на сто.“

Калебашъ очаква обемът на пазара на бутилирана вода в Турция да достигне приблизително 11,1 милиарда литра през 2024 г., като 5,4 милиарда литра идват от продажби на 19 литрови дамаджани и 5,7 милиарда литра от продажби на пластмасови бутилки.

АА

Той отбеляза, че през предходната година обемът на пазара на бутилирана вода в Турция е нараснал с 1,6 на сто до 10,8 милиарда литра. От този обем 5,3 милиарда литра са от продажби на дамаджани, които отбелязват спад от 4,5 на сто, докато 5,5 милиарда литра идват от продажби на пластмасови бутилки, отбелязвайки увеличение от 8,1%. Дамаджаните съставляват 49% от общия брой, а другите бутилирани води представляват 51%.

АА

Общите приходи на сектора през 2023 г. достигнаха приблизително 31,1 милиарда TL ($940 милиона).

Калебашъ също подчерта, че секторът осигурява работа за над 94 000 души.

През 2023 г. средната консумация на бутилирана вода на глава от населението е била 127 литра, като се очаква тази цифра да нарасне до 130 литра през 2024 г.

Според данни на Турския статистически институт (TurkStat) секторът е изнесъл общо 391 876 тона бутилирана вода през 2023 г., което е допринесло със $74,4 милиона за турската икономика. Секторът изнася за различни страни, включително Германия, Обединеното кралство, Обединените арабски емирства (ОАЕ), Ирак, Белгия, Холандия, Дания, Швейцария, Турската република Северен Кипър (ТРСК), Малта, Азербайджан, Франция, Австрия, САЩ, Япония и Либия.

АА

Калебашъ подчерта, че Турция е изправена пред предизвикателства, свързани с изменението на климата и опустиняването, което прави управлението на подземните водни ресурси от решаващо значение.

Той заяви: „За да се сведе до минимум въздействието на сушата, е от съществено значение внимателно и съзнателно да се управляват, защитават и предават нашите подземни водни ресурси на бъдещите поколения.

Производителите на бутилирана вода в Турция са наясно с важността на запазването на количеството и качеството на водата, както глобално и национално богатство и се стремим да използваме най-ефективните методи, за да гарантираме устойчивостта на нашите водни ресурси за бъдещите поколения."

Анкета

Кой е най-големият проблем на българското училище?