Следвайте ни

За година: 845 товарни влака преминаха през тунела под Босфора

viber icon

Миналата година през тунела Мармарай под Босфора преминаха общо 845 товарни влака. Това уникално трасе позволява за първи път непрекъснат железопътен транспорт между Азия и Европа. 

От неговото откриване на 29 октомври 2013 г. тунелът работи с пълен капацитет. Мармарай, свързва двата континента на дълбочина 60 метра под Босфора. 

Освен товарните превози той се използва главно от пътническия транспорт в мегаполиса. Съоръжението донесе голям комфорт и удобство в системата на обществения транспорт в Истанбул. Линията обслужва средно от 350 000 до 420 000 пътници на ден, по информация на Анадолската агенция (AA), цитирайки данни от турските Държавни железници (TCDD) които стопанисват релсовия път.

През трасето от скоро преминават и високоскоростните турски пътнически влакове (YHT) идващи от Анкара, които скоро ще свързват Одрин с Европа, през България. 

Мармарай, освен вътрешноградски и междуградски пътнически транспорт, обслужва вътрешни, международни и транзитни товарни превози.

През изминалата година 370 000 тона товари бяха транспортирани през Мармарай с 845 товарни влака и 15 255 вагона. От тези влакове 451 се насочиха към Европа и 394 - към Азия.

Железопътната линия Баку-Тбилиси-Карс, известна още като "железния път на коприната" и международните влакове, идващи от Средния коридор, продължаващи към Европа, и всички експортни влакове, изпратени от района на Тракия до Близкия изток, преминават през тунела между полунощ и 5 часа сутринта, когато не се извършва превоз на пътници в Истанбул. 

Товарите се транспортират до европейските страни с железопътен транспорт през граничния пункт Капъкуле/Капитан Андреево. 

През миналата година по трасето премина първия транзитен влак от Китай за Европа, който достига Турция за 12 дни и после достигна Прага, през България, за общо време на пътуване от 18 дни.

Влакът замина от Китай и влезе в Турция благодарение на влаковата линия „Транскаспийски международен транспортен маршрут“ (TITR).

Турция, през последните години инвестира значителни средства в железопътния транспорт. 

Преди проекта Мармарай, имаше много проблеми в морския товарен транспорт поради високите транспортни разходи и загубата на време, както и ограничения капацитет на корабите.

Михаел Гушев

Михаел Гушев

Кореспондент на "Марица" в Турция

Михаел Гушев е завършил ЕГ "Г. Кирков" в Пловдив с френски език и ПУ "П. Хилендарски" със специалност "Математика и информатика". Работил е във в. "Глас", а от 1995 г. работи във в. "Марица". От 2001 г. е кореспондент на вестника в Турция. Владее перфектно френски, английски, турски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?