2374

В Русия борят стреса с техника за самопомощ върху огромни билборди

"Тревожиш ли се? Дишай! Вдишване... 1, 2, 3, 4. Пауза, Издишване, 1, 2, 3, 4. Повтори пет пъти". 

Анимацията с този текст се върти върху огромен екран на билборд в Новосибирск, същата кампания е пусната и в Москва, Волгоград, Екатеринбург, Нижний Новгород, Уфа, Перм, Тюмен и др, пише "Булевард България".

Тренировките за понижаване на тревожността и умората се излъчват на мястото, на което обикновено се появяват реклами и промоции за автомобили, храни и напитки, дрехи, мебели. От началото на руската инвазия в Украйна обаче всички големи западни рекламодатели се изтеглиха от местния пазар. 

По данни на "Коммерсант" запълняемостта на рекламните площи пада до нива, сравними с периода на първия локдаун заради Covid, откакто войната изгони всички големи европейски и американски компании от Русия.

Някои от агенциите са спрели и да плащат за излъчените реклами от ключови клиенти заради "икономическата ситуация". Очакванията на собствениците на медиагрупи е, че дъното на спада във външната реклама ще настъпи през май-юни, като загубата на оборот ще продължи с месеци. 

Липсата на пари явно се заменя с колективна психотерапия. 

Медийната група MAER, която е оператор на мащабните екрани в цяла Русия, започва да излъчва командите "Дишай - Издишай" по 4 секунди като "метод за отстраняване на хипервентилацията на фона на стреса и за снижаване на тревогата". 

Разбира се, нито дума за войната - основната причина за "притесненията", които руските граждани в големите градове изпитват до такава степен, че да се наложи да им напомнят да дишат през билбордовете. 

 
"В нашата култура ние много рядко използваме дишането за самопомощ и за връщане в нормално състояние при стрес. Предпочитаме да употребяваме лекарства или да не правим нищо, да търпим и да се преструваме, че няма нищо", казва консултантът на проекта Виктор Макаров. 

Според него - усвояването на ритмичното дишане можело да накара руснаците да поискат да научат и "по-сложни техники" с цел "нормализация на психическото състояние, спиране на стреса и изпълнение на поставените задачи". 

 Директорът на MAER Константин Майор обяснява кампанията не с тоталната липса на платежоспособни рекламодатели, а с това, че "днешният тренд във външната реклама е да бъде по-социална, ясно да реактира на събитията и да улавя настроенията в обществото". 

Той сравнява билбордовете си с "медия, чиято социална насоченост носи на обществото положителни емоции и повдига настроението". 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Тревожиш се?

Тревожиш се?

20.04.2022 | 06:05

Тегли една майна на Путлер! От все сърце!

Отговори
3 0
Украфейк и соросояд кейк

Украфейк и соросояд кейк

20.04.2022 | 01:39

Кой знае, каква реклама са я изрязали, за да си прокарват простотиите!

Отговори
1 2

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?