71

Турски предприемачи изобретиха първия хидрогенен скутер

Електронните скутери са на мода в целия свят, но те имат няколко недостатъка, като дълго време за зареждане и възможно замърсяване от неконтролирано изхвърляне на батерии.

Четирима турски инженери се надяват нов хидрогенен скутер, работещ с водородна енергия, да преодолее тези проблеми.

Taĸa нapeчeният "зeлeн вoдopoд" (xидpoгeннo гopивo) пo cъщecтвo нe cъдъpжa вpeдни eмиcии.

„Хебунк“ (Hebunk), създаден от предприемачи, работещи в технологичен парк към Истанбулския технически университет, може да се похвали с бързо време за зареждане, само 5 минути, и може да измине 60 км. с едно зареждане, което струва приблизително около 18 стотинки (TL 1.8).

 

Скутерът, който не се различава много от електронните скутери на външен вид, е разработен за една година от предприемачите, в технологичен парк в техническия университет Йълдъз в Истанбул.

 

Ерхан Демирджиоглу, един от основателите на компанията, демонстрира возилото и обяви, че търсят инвеститори за масово производство.

„Бях потребител на електронен скутер, но се сблъсках с няколко проблема. Зареждането му отнема много време и обхватът му е ограничен. Имах проблеми с изкачването на стръмни пътища“, сподели той пред Анадолската агенция (AA). „Трябва да изчакате 5 до 8 часа, за да ги заредите напълно. Трябва да ги носите сами по стръмни пътища.“

 

„Хебунк е снабден с водородна касета за съхранение на горивото. Зареждането му отнема само 5 минути. Докато се изкачвате по стръмен път, карането е гладко“, допълни той. Скутерът е оборудван със „сензор за наклон“, който му позволява автоматично да вдига скорости, докато се изкачва.

 

Демирджиоглу и неговите приятели работят върху водородни технологии повече от десетилетие. Те успяха да придобият местни и международни патенти за своето превозно средство, което премина всички тестове за безопасност. „Това е първият задвижван с водород скутер в света, чийто външен вид не се различава от електрическите скутери“, подчерта той.

 

Демирджиоглу съобщи, че те сегашната висока цена на проекта ще намалее, след като започнат масово производство. „Дори имаме готови клиенти. Фирма от Германия заяви, че е готова да закупи 1000 скутера“, добави той.

 

Предимство на водородната технология е в батерията, която имат живот 14 години. Литиево-йонната батерия има живот само 5 години. „С една водородна касета можете да генерирате енергия, еквивалентна на 10 литиево-йонни батерии“, уточни Демирджиоглу. „По отношение на тегло, размер и цена, водородът е по-добър от електрическите батерии. Също така е изцяло екологично чист. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?