3906

Турция с рекордни продажби на зехтин за $1 милиард, докато Европа е в криза

Докато има спад в производството на маслини и зехтин в Европа поради негативните ефекти от изменението на климата и високите температури, Турция се готви да посрещне новия сезон с рекордна продукция поради мерките за стимулиране на сектора, които е предприела.

 

Броят на маслинови дървета в Турция се увеличава всяка година. През последните 20 години маслиновите дървета в страната са се е увеличили почти двойно, от 99 милиона на 189 милиона. 

 

Това увеличение също се отразява и на производството. По данни на Министерството на земеделието и горите производството на маслини в Турция е било приблизително 1 739 000 тона през 2021 г., докато то достигна 2 977 000 тона с увеличение от 71 процента през миналата година.

 

Докато производството на трапезни маслини беше приблизително 556 хиляди тона през 2021 г., то се увеличи с 32 процента до 736 хиляди тона през 2022 г., а производството на зехтин се увеличи със 79 процента от 236 хиляди тона до 422 хиляди тона през 2022 г.

 

Турция е световен лидер в производството на трапезни маслини.

 

 

Тя се нарежда на второ място след Испания в производството на зехтин

 

В тази година, поради изменението на климата и екстремните температури, се наблюдава сериозен спад в производството на маслини и зехтин в Европа, особено в Испания. Световните пазари насочиха погледите си към Турция, която тази година ще има рекордно производство.

 

С мерките и стимулите, предприети от Министерството на търговията в Анкара за производство на зехтин, се прогнозира, че сезонът ще премине безпроблемно и ще има значително увеличение на продукцията.

 

Мустафа Тан, председател на Националния съвет за маслини и зехтин, сподели, че миналата година в Турция са произведени 422 хиляди тона зехтин. Новият сезон ще започне през октомври с рекордно производство, достатъчно както за домашния пазар, така и за износа“.

 

Тан допълни: „За първи път в нашата история очакваме да достигнем $1 милиард износ на зехтин

Взетото решение ще увеличи износа на пакетиран и брандиран зехтин вместо износ на наливен зехтин в бъдеще.“

 

„Ако имате бизнес, който произвежда 60 хиляди тона годишно, а успявате да продаде само 20 хиляди тона в бутилирана форма, трябва да продадете излишъка от 40 хиляди тона в насипно състояние, на по-ниски цени. Испания, Италия и Гърция също ги продават в насипно състояние, когато имат излишък. Турция, разбира, че опакована и брандирана стока винаги е по-стойностна. Износът ни носи чуждестранна валута. 

 

В момента отиваме към 1 милиард долара износ на зехтин за първи път в нашата история .Ясно е, че тази година в Испания и Италия няма достатъчно маслини и цените ще растат. Цената се формира на борсата, но очакваме някои мерки да бъдат определени на среща, проведена с участието на представители на сектора в началото на сезона."

 

Гюнгьор Шарман, генерален мениджър на съюзите на земеделските кооперации за продажба (TARİŞ), заяви, че Турция е достигнала много добро ниво на производство тази година и заяви, че „се очаква да има добър сезон." 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Европа

Европа

16.09.2023 | 12:52

От тук нататък ще е във все криза!!! СЛЕПИ СА вярващите в тази тирания ЕС.ЯЖТЕ РАДИАЦИЯ И ВИКАЙТЕ ,ЧЕ ВИ ПОМАГАТ ТОВА СМЕ ПРОСТ НАРОД

Отговори
1 0

Анкета

За кого ще гласувате на кметските избори в Пловдив?