49

Турция ни похвали за шопинга в Одрин

Една от основните причини чужденците да посетят страната сега е пазаруването

Министерството на културата и туризма в Анкара работи върху нови стратегии за стимулиране на туризма в Турция чрез рекламни кампании и промоционални видеоклипове, насочени към привличане на чуждестранни купувачи в страната, казва Синан Йонджел, председател на Асоциацията на обединените марки (BMD).

Докато вътрешното потребление намалява, местните търговци на дребно се обръщат към чуждестранни купувачи и се възползват от възстановяването на международния туристически трафик.

„Вземайки за база щатския долар, разходите на чуждестранните туристи са се увеличили с 12 процента. Имахме разговори с Министерството на културата и туризма, за да повдигнем въпроса за насърчаване на сектора на търговията на дребно и пазаруването в Турция. Служители от министерството се съгласиха“, заяви Йонджел пред бизнес всекидневника Дюня. 

Той даде за пример района на Одрин, където българските туристи идват масово да пазаруват и в последните години това е най-важният икономически принос за района. Българите тази година са нацията, която има най-много посещения в Турция на глава от населението. До момента близо 1,5 милиона нашенци са пътували до южната ни съседка с цел туризъм или шопинг. България е на четвърто място по посещения в Турция след държави като Германия, Русия и Обединеното кралство.

Йонджел очаква служителите да се поучат от примера в Одрин и да започнат работа за шопинг туризма през следващите дни. „Една от основните причини да посетят Турция за чужденците сега е пазаруването“, добави той.

По отношение на обема, продажбите са намалели, но приходите са се увеличили поради увеличението на цените и това увеличение отчасти се дължи на чуждестранните купувачи, допълни Йонджел. 

Той отбеляза, че както пристигащите чуждестранни туристи, така и разходите направени от всеки един посетител, са се увеличили и това има положително въздействие върху индустрията за търговия на дребно.

Разходите на чуждестранните туристи компенсират слабото търсене от страна на местните потребители, заяви Йонджел, отбелязвайки, че в някои региони продажбите на чуждестранни купувачи представляват 50 процента от всички продажби. Той даде за пример Одрин, където търговците изцяло станаха зависими от българските посетители.

Броят на туристите се увеличи значително, каза Хасан Фърат, ръководител на асоциация, която представлява бизнеса в известната Капалъ чаршия в Истанбул.

Фърат припомни, че магазините на Капалъ чаршия бяха затворени с месеци по време на пандемията, което увеличи дълговете на бизнеса. „Благодарение на чуждестранните туристи фирмите вече могат да намалят дълговете си и дори да реализират печалби“, сподели той.

Дяловете на чуждестранните купувачи в общите продажби се увеличиха до 60 процента, според Изет Стамати, председател на Асоциацията на регистрираните марки (TMD).

„В Истанбул, посетителите от Саудитска Арабия оглавяват списъците, следвани от кувейтци, иранци, руснаци и азери“, каза той пред всекидневника.

Стамати обаче каза, че трябва да се направи повече, за да се привлекат повече хора.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?