71

Тунелите "Железница" и "Демиркапъ" - революция на пътя у нас и в Турция

След откриването на най-дългия и най-скъп тунел у нас, в Турция пуснаха за движение пет километров тунел, който намалява времето за пътуване между Анталия и Коня от 4 на 2,5 часа

 

Неотдавна в България бе открит най-дългия и най-скъп тунел "Железница", който е 2 километра, а заедно с него и още 5 ĸм свързващ aвтoмaгиcтpaлeн път.

Ключовият възел по автомагистрала "Струма" е най-дългият и най-модерен пътен тунел, изграждан досега в страната. Той е и единственият в България, който покрива всички европейски стандарти. 

Темата за тунелите е актуална и в съседна Турция, където вчера бе открит тунелът "Демиркапъ" на строящатата се поетапно магистрала Анталия и Коня. Пътят бе отворен за движение на 1 март 2024 г. Благодарение на този път времето за пътуване намалява от 4 часа на 2,5 часа.

Както и в България този проект е важен транспортен коридор който свързва Севера и Юга.

Пътуването по този важен маршрут става по-безопасно и по-удобно. Туристическият потенциал в региона се увеличава. Той ще има принос към местната икономика. 

Двете тръби на тунела са с дължина по 5068 метра. 67-километровият нов участък от изграждащата се поетапно магистрала, ще свърже Анталия с Коня и вътрешността на страната по безопасен и удобен начин.

Тунелът Демиркапъ представлява най-важната точка на пресичане на оста север-юг, свързваща Анталия с Кония, под планината Таурус, която разделя Средиземно море и Централна Анатолия. След пускането в експлоатация на новия участък с тунела, 276-километровия път, вече е с 30 километра по-къс.

С този тунел и 34,2 километра свързващи пътища, общо 414 милиона лири около (23,8 млн.лв.) ще бъдат спестени годишно, като се има в предвид време за транспорт и гориво, а въглеродните емисии ще бъдат намалени с 10 834 тона.

Тунелът Демиркапъ, първоначално беше открит с официална церемония и пуснат в експлоатация на 3 май 2023 г. През януари беше обявено, че тунелът, ще бъде затворен за спешен ремонт. Беше констатирано, че в тунела има много недостатъци от деня на отварянето му. Съгласно това решение тунелът беше временно затворен за транспорта.

Главната дирекция на магистралите започна поддръжка и ремонт на дясната тръба на тунелите Демиркапъ. Поради ремонтните дейности временно бе осигурено обходно трасе, което осъществяваше пътуване при по-трудни условия.

След приключване на ремонта тунела бе пуснат в експлоатация вчера, с церемония по време на посещението на президента Реджеп Тайип Ердоган в Анталия.

Пътуващите през тунела, ще преминат от континенталния климат на Централния Анадол към средиземноморския климат на Анталия за краткото време от 4 минути.

АА

След ремонта са изпълнени и пътни и тунелни строителни работи, които спестяват гориво и време, осветление и вентилация.

По трасето предстои скоро приключването на строителството на още един тунел. 

Дължината на тунела Аладжабел, който ще елиминира негативите, изпитани през зимните месеци по магистралата Кония-Анталия, ще бъде 7 360 метра.

Той ще бъде един от най-дългите тунели в Турция. Изкопните работи и производството на опори в тунела са завършени и в двете тръби се появи светлина. Предвижда се тунелът да бъде завършен тази година.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
3 коментара
....

....

02.03.2024 | 19:13

А колко струва нашия и турския тунел,кажи цените?Турския ще е май по ефтин

Отговори
5 1
Кара кольо

Кара кольо

02.03.2024 | 16:50

Е, това вече е прекалено! У нас има един единствен строител и това е Асфалт паша ефенди! И не може неизвестни никому министърчета и техните екипчета да сътворят чудо! Защо не признаят ноу хау на Боко - да строиш магистрала с боклуци! Неслучйно неговата мярка за пложен асфалт е "лъжичка". И ако легендарния Боко строеше този тунел, то той /тунела/ щеше да действа поне година вече и щяхме да сме свидетели на поне два ремонта /гаранционни/.

Отговори
5 0
Кара пешо

Кара пешо

02.03.2024 | 17:55

5 км за 4 мин. Ало, редакторчето, я сметни с каква скорост се минава през тунела с твоята формула: доста над ограничението за движение в тунел... Преди да пишеш, мисли!!!

Отговори
2 1

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?