1939

Трудна Коледа: Студ и мрак в молове и магазини в Европа

В навечерието на коледно-новогодишните празници магазини и търговски центрове в цяла Европа се опитват да намалят енергийните си разходи на фона на високите цени на енергията. 

Някои търговски обекти са принудени да съкращават работното време и да затварят по-рано, да спират осветлението на витрините през нощта и да ограничават максималната температура в магазините, за да пестят, след като руската военна агресия в Украйна доведе до почти пълно прекъсване на доставките на руски газ към Стария континент, информира БТА.

От Париж до Лондон местните власти в много европейски градове използват енергоспестяващи LED лампички и светещи ленти за коледната украса тази година и ограничават времето, през което те са включени. 

Светещата коледна украса на прочутия с луксозните си бутици и заведения парижки булевард "Шан-з-Елизе" вече се изключва в 23:45 часа.

Търговски вериги, сред които френските хипермаркети "Карфур" (Carrefour), вече използват в магазините си "приглушено" осветление.

Френската верига от супермаркети "Казино" (Casino) започна да гаси светлините на витрините на магазините на някои от брандовете си.

Френските супермаркети "Льоклер" (Leclerc), италианските "КООП Алианца 3.0" (Coop Alleanza 3.0) и веригата от магазини за битова електроника "Фнак Дарти" (Fnac Darty) спират осветлението на рекламните надписи на магазините в края на работното им време.

Много компании, сред които британската верига "Маркс енд Спенсър" (Marks & Spencer) и германската група "Шварц" (Schwarz Gruppe), която притежава търговските вериги "Лидл" (Lidl) и "Кауфланд" (Kaufland), инсталираха енергоспестяващо LED осветление в търговските си обекти.

Италианските модни къщи "Валентино" (Valentino) и "Ерменеджилдо Дзеня" (Ermenegildo Zegna) започнаха да спират осветлението на витрините на своите магазини през нощта.

Най-големият в света конгломерат за луксозни стоки "Луи Вюитон Моет Хенеси" - LVMH обяви амбициозен план за намаляване на потреблението на енергия с 10 процента. Офисите на корпорацията в страната "потъват в мрак" в 21:00 часа.

Отоплението на търговските си обекти с 1-2 градуса по Целзий намаляват много компании, сред които френската "Клепиер" (Klepierre), която притежава повече от 100 мола в цяла Европа.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Кой да стане кмет на Пловдив, ако Здравко Димитров хвърли оставка?