71

Стряскащо земетресение с магнитуд 4,7 по Рихтер разтресе Турция, Иран и Ирак КАРТИ

Стряскащо земетресение с магнитуд 4,7 по скалата на Рихтер бе регистрирано днес следобед в район Татван в окръг Битлис, Югоизточна Турция, съобщи обсерваторията Кандили към истанбулския университет Богазичи.

Дирекцията за извънредни ситуации и борба с природни бедствия към президентството в Анкара (АФАД) обяви, че регистрираното земетресение е с магнитуд 4,5 по Рихтер.

АФАД

Земетресението, станало в 14.50 часа, е на дълбочина 7 километра.

Трусът беше усетен и в околните провинции около езерото Ван, както и в съседните държави Иран, Сирия, Ирак, както и чак до Азербайджан и Армения.

Някои хора в големите градове, изплашени от земетресението, излязоха на открито в очакване на вторични трусове. 

АА

От АФАД заявиха, че няма информация за ранени и сериозни материални щети в района. 

След поредното земетресение, което се случи днес в окръг Битлис, хората се чудят къде минава линията на земетресението в Битлис

Ст.н.с. д-р Фетхи Ахмет Юксел, от Инженерния факултет на Истанбулския университет, Катедра Геофизично инженерство заяви: „Местоположенията на разломите, които предизвикват земетресения в Битлис и околностите му, са определени. На изток от Битлис има тъй наречена, разломна линия на Битлис.

АФАД

Над града има разлом Каваквашъ, който се простира към Муш на югозапад. Битлис и Муш образуват вдлъбнатини, които са част от два коридора. Според земетресенията, случили се в историческия период и сеизмологичните данни, които сме засекли в инструменталните записи от 1900 г. насам, виждаме, че има опасност от земетресения, които ще причинят материални и морални щети на градовете и населените места тук“, отбеляза той.

Юксел подчерта, че има активни разломни линии, засягащи Битлис и че те постоянно предизвикват микроземетресения поради тяхната дейност. Той допълни, че около града има постоянна опасност от трусове в районите Кавакбашъ, Татван, Ахлат, Первари, Геваш, Бахчесарай, Суфан, Кратерното езеро Немрут и езерото Ван.

Анкета

Кой е най-големият проблем на българското училище?