Следвайте ни

След три десетилетия: Ford се отказват от Mondeo

viber icon

Култовият седан ще се продава само в Китай, заменя го всъдеходно комби, задвижвано с хибриден двигател

Компанията официално обяви, че спира производството на един от най-популярните си модели в Европа - Mondeo. Той се появи преди 29 години и сега на пазара е неговото пето поколение.

Последната генерация на култовия седан ще бъде спряна през март следващата година и така ще последва съдбата на американския Fusion, който беше пенсиониран през 2020 година.

От компанията обявиха, че причината да се откажат от Mondeo е "увеличаваща се промяна в предпочитанията и търсенето на автомобили от клиентите". В буквален превод това означава, че масовата тенденция е да се купуват кросоувъри и SUV-модели, които постепенно изхвърлят от пазара комбитата и седаните.

Първото поколение на Mondeo се поява на пазара през 1993 година, като то е наследник на друг знаменит модел, който също вече е в историята - Sierra. До момента от него в Европа са продадени около 5 млн. бройки. Говорител на Ford посочи, че "пазарният сегмент, в който се конкурира Mondeo, се е свил с 80% от 2000 година насам".

Експертите предвиждат, че Mondeo ще бъде последван и от големия си конкурент VW Passat. Германската компания вече обяви, че Passat ще получи ново поколение, но се очаква то да се предлага само като комби. А ролята на водещ седан със средни размери във VW Group ще играе Skoda Superb, като той ще трябва да се конкурира с Peugeot 508, Opel Insignia и още няколко останали модела от този клас.

Все пак Mondeo няма да изчезне напълно, защото Ford продава модела и в Китай, където седаните все още са много търсени. Той е третият модел на марката в Европа, чието производство спира след минивановете Galaxy и S-Max, които също се сглобяват във Валенсия, Испания.

Мястото на трите автомобила ще заеме всъдеходно комби, което ще бъде задвижвано с хибриден двигател, но не е изключено и да бъде изцяло електрическо. Той ще се казва Evos и ще излезе на пазара през 2022 година.

Премиерата на Evos се състоя на автосалона в Китай, тъй като моделът е разработен от местното подразделение на марката. Той представлява смесица от комби и всъдеход, като е взела някои детайли от друг модел на Ford - кросоувъра Equator, който се предлага единствено в Китай.

От Ford описват страничния профил на машината като SUV-купе. Интериорът на новия Evos е много различен от познатите до момента, като основна роля в него играе огромен комплекс от екрани с ширина 110 см. Той е образуван от сливането на 12,3-инчовия дигитален инструментален панел с 4К-екрана на мултимедията с диагонал от цели 27 инча.

Всички софтуерни програми на Evos могат да се обновяват от разстояние, така че не е нужно колата да се кара на дилърите. Техническите характеристики на Evos се пазят в тайна, но се очаква, че кросоувърът ще се продава по света с хибриден мотор. Продажбите на модела ще стартират в Китай още през това лято, докато в Европа той ще се появи в края на 2022 година.

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?