2374

След 2-годишна забрана Гърция разреши круизи от пристанищата Кушадасъ и Истанбул

В рамките на облекчаване на някои от мерките срещу Covid-19 Гърция отмени забраната за круизни кораби, които идват от турските пристанища, Кушадасъ и Истанбул.

През последните две години имаше пълна забрана за пътнически плавателни съдове идващи от Турция. Така вече две лета няма достъп от турскя бряг до граничните гръцки острови в Егейско море по редовните линии Мармарис-Родос, Водрум-Кос, Кушадасъ-Самос, Чешме-Хиос, Аувалък-Лесбос и др. 

Но в края на този туристически сезон турската круизна индустрия се завърна с приятни новини от световното изложение Seatrade Cruise Global, най-важната среща в света на круизната индустрия, проведена в Маями, САЩ, между 27-30 септември.

До сега достъпът до Гърция от всички турски пристанища беше силно ограничен. Прилагаше се 15-дневна карантина за кораби, които идват от съседна Турция. Така на практика Гърция беше спряла турския туристически круизен трафик. 

Регионалният директор на Глобал Портс Холдинг за Източното Средиземноморие и генералният директор на пристанището Еге Порт Кушадасъ Азиз Гюнгьор заявиха, че са се върнали от панаира във Флорида с много добри новини.  Гюнгьор обяви "Най-добрите новини, които достигнаха до нас по време на панаира, без съмнение дойдоха от Гърция. Страната, държеше морските си граници затворени за страната ни по отношение на движението на круизни кораби по време на епидемията. Сега тя на първо време отвори пристанищата Кушадасъ и Истанбул от 1 октомври".

Поради крайното решение, взето от Гърция по време на пандемията, стотици круизи, планирани за 2021 г., не можаха да бъдат реализирани.  

За повторното отваряне на морските граници, ние провеждаме много интензивна лобистка дейност в продължение на месеци с подкрепата на Медкруз - Средиземноморска асоциация за круизни пристанища, мениджърите на пристанищата в Кушадасъ и Истанбул, CLIA Европа и много компании за круизни кораби.

Много сме щастливи, че нашите усилия дадоха резултати по този начин.  Очакваме този процес, който започна с две от ключовите ни пристанища, възможно най-скоро да включи и други пристанища, които приемат круизни кораби. Също така се надяваме, че това ще важи и за редовните фериботни линии между Гърция и Турция. 

Гюнгьор заяви, че панаирът тази година е бил по-компактен от предишните и че това положение се е превърнало в предимство за Турция, като добави, че турските пристанища са представени по-ефективно сега.   "Проведохме изключително критични и продуктивни срещи с най-важните компании за круизни кораби на панаира".

Като цяло 2022 г. ще бъде година, през която Турция ще бъде въведена отново на круизни маршрути с голям ентусиазъм от страна на компаниите за круизни кораби и ще има силно възстановяване на трафика по отношение на определени пристанища. Дори очакваме рекорден ръст в Кушадасъ, водещото пристанище на страната ни. Новостроящото се круиз пристанище в Истанбул Галатапорт също ще допринесе за значително възстановяване и увеличение на този вид доходоносен туризъм.

Очертава се 2023 г. да бъде година, когато всички последици от световната криза бъдат заличени и секторът ще продължи силния си растеж от мястото, където е спрял.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?