Скандалът се разгаря: Как с 15 млн. евро и 30 000 аватари се обръщат избори
- 13:20, 15.02.2023
- 13:33, 15.02.2023
- 3053
- 7
Разкриха износа на кибер-оръжия, които подкопават демокрацията и човешките права
Армия от 30 хиляди аватари е работила зад скандалната компания от бивши израелски командоси, която се е месила в политическите кампании по света.
Разкритията за вмешателство в изборни кампании по света от компанията на Тал Ханан и неговия „Екип Хорхе”, може да създадат големи проблеми на държавата Израел, съобщава „Гардиън”.
Тел Авив е под голям натиск от страните по света последните години за износа на кибер-оръжия, които подкопават демокрацията и човешките права.
Оказва се, че Ханан е управлявал част от потока дезинформация с помощта на израелската компания „Демоман Интърнешънъл”, която е на уебсайта на Министерството на отбраната, който промотира отбранителни технологии. Израелското министерство на отбраната отказва коментар по въпроса.
Журналистите под прикрие разкриват престъпния „Екип Хорхе” с редица срещи между юли и декември миналата година. Участниците са от Радио Франс, вестник Хаарец и TheMarker.
Представят се като представители на нестабилна африканска държава, която иска изборите им да се отложат.
Срещат се с Ханан и част от екипа му в офис без каквито и да е надписи в индустриален парк на 35 километра от Тел Авив. Ханан представя екипа си като „хора, които са били в различни разузнавателни агенции”.
Израелецът съобщава, че в момента работи в друга африканска държава, има екип в Гърция и в Емиратите и че работи по „два големи проекта в Щатите”.
Съобщава, че намеса в избори ще им струва между 6 и 15 милиона евро. Разследването показва, че през 2015 и 2017 година компанията на Тал Ханан е работила като консултант за скандалната фирма „Кеймбридж Аналитика” срещу много по-скромно заплащане. Втория път отказват да работят с него, защото клиентът им не може да си плати услугите му.
Израелецът обяснява на смаяните журналисти, че с помощта на 5000 бота може да се постигнат „масови пропагандни вълни”, които са били използвани при 17 изборни кампании.
„Имаме наше собствено полуавтоматично създаване на аватари, което е в мрежа", обяснява той. Според Тал Ханан, в края на 2022 екипът му вече разполага с армия от над 30 хиляди фалшиви аватари.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни






