3906

Шенгенски мъки: Камиони образуваха 24-километрова опашка при ГКПП Лесово

Камиони, превозващи износни стоки от Турция за европейски страни, се налага да чакат на рекордно дълга опашка, на вход за България на граничния пункт Хамзабейли/Лесово. Комшиите се жалват, че след присъединяването ни към Шенгенското пространство строгият контрол на Митница Лесово доведе до удължаване на опашките от ТИР-ове чакащи да влязат в България. Шофьорите на камиони се оплакват от дългото чакане пред турските власти и медии, като се надяват на разрешение на този нарастващ проблем.

НТВ

След споразумението за частично присъединяване на България и Румъния към Шенгенското пространство, което осигурява свободно движение в рамките на Европейския съюз (ЕС), от 31 март беше засилен контролът на митническия пункт Хамзабейли/Лесово, за преминаване от Турция в България. Това развитие създаде големи трудности за шофьорите на камиони, изнасящи стоки от Турция за Европа.

ТИР-овете образуваха опашка до 24 километра на пътя преди ГКПП-тата с България.

ТИР паркът на Хамзабейли със 750 места също отдавна е пълен. Докато шофьорите трябва да чакат на опашката с часове, те се жалваха за трудностите, които изпитват пред новинарският канал НТВ.

НТВ

Шофьорът на камион Нурула Гюнеш, който пренася текстилни продукти от Истанбул за Великобритания, обясни трудностите, които са изпитали със следните думи: „Снощи в 02:00 часа се наредих на опашка на 35 километра от границата. Сега имам още 18 километра, за да вляза в ТИР парка. Не е ясно кога ще стигна до там. Ще чакам на опашката може би 15 или 20 часа.

Не знам защо се случва този проблем. Така е всеки ден от дълго време. С всеки ден ситуацията се задълбочава."

НТВ

Шофьорът Гюнеш обясни: „При тези услония, един курс може да отнеме 25 дни. Работата ни вече не е рентабилна. Ние живеем в тези превозни средства точно както у дома. Ето защо се сблъскваме с различни опасности.

Ако влезем в паркинга, поне ще можем да се наспим и сме в сигурност, тъй като все още съществува и опасността от нелегални мигранти. Те се възползват от умората ни и занижената бдителност и се вмъкват тайно в превозните средства. След това имаме проблеми на границата. "

Синан Кайнар, друг шофьор на камион, който превозва суровини от Истанбул до Полша, също се оплаква от подобни проблеми. „Дойдох вчера вечерта, преди да се стъмни, и сега все още съм на опашката. Сигурно чакам тук от 14-15 часа. Има различни слухове за пробремите на границата. Някои казват, че турската страна не работи, а някои казват, че българската страна не работи.

НТВ

Ще се радваме много да бъде разгледан проблема от висшите инстанции и да бъде разрешен. За сега изглежда, че вероятно ще трябва да чакам още 24 часа, за да вляза в паркинга", допълни той.

Този проблем, с който се сблъскват шофьорите на камиони, изнасящи от Турция за Европа, показва не само индивидуален, но и икономически проблем.

Затягането на контрола и задръстванията на митническите пунктове едновременно забавят процеса на износ и затрудняват условията на работа на международните шофьори.

Всички са единодушни, че властите на двете страни трябва да намерят трайно решение на този проблем.

Анкета

За кой отбор ще стискате палци на Евро 2024?