1553
Следвайте ни

Шефът на фирмата: Бяхме с децата в автобусите, можехме да изгорим

viber icon

Ексклузивно пред "По света и у нас" говори собственикът на фирмата "Беса Транс", чийто автобус катастрофира на АМ "Струма". При инцидента загинаха 45 души.

Беким Хаджиу заяви, че автобусът е минал през сервиз преди да потегли от Турция и всичко е било в изправност. Изключва възможността някой от пътниците да е внесъл лесно запалими вещества. Хаджиу потвърди, че той и семейството му също били част от тази екскурзия, но пътували в другите автобуси. Децата му са били в последния автобус. Собственикът на "Беса Транс" избра да говори само пред БНТ.

Срещнахме се със собственика на "Беса Транс" в кантората на неговия адвокат в София. Беким Хаджиу заяви, че до момента не е говорил пред медиите, защото е в шок от случилото се, но съдейства по всякакъв начин на разследващите за установяване на причините за инцидента, при който загинаха 45 души.

В интервюто засегнахме редица важни въпроси - за техническото състояние на автобуса, подготовката на шофьорите, лиценза на фирмата. За автобуса той заяви, че е произведен през 2007 година, но е купен от неговата фирма преди около три години. По думите на собственика, до момента не е имало никакъв технически проблем с автобуса.

Още е трудно на Беким Хаджиу да приеме трагедията на АМ "Струма", при която загинаха 45 души, пътували в един от неговите автобуси.

"Казвах си защо не съм бил аз в този автобус, да умра и аз в автобуса и много пъти си казвах това", заяви Беким Хаджиу, собственик на "Беса Транс".
Беким Хаджиу и неговото семейство често се включвали в екскурзиите, които неговата фирма организира. Така било и този път.

"Аз пътувах с моята фамилия", допълни Беким Хаджиу.
Този път от Република Северна Македония потеглили четири автобуса. На връщане от Турция собственикът на фирмата и неговата съпруга пътували в автобуса, който се движел първи. Децата им били в един от другите. На границата, на излизане от България, Беким Хаджиу разбрал, че негов автобус е катастрофирал.

"Казах им да ме пратят до мястото да видя с моите очи какво се е случило там", добави Беким Хаджиу.
Собственикът на фирмата взел такси и се върнал обратно. Останал на мястото на инцидента часове наред. Беким Хаджиу не пожела да коментира версиите за катастрофата, защото все още разследването продължава. Каза обаче, че три седмици преди инцидента автобусът е преминал технически преглед. Допълнително преди всяко пътуване всички превозни средства минавали през сервиз.

"Преди да тръгнем за Турция им правим сервиз, контролираме, пък дори когато стигнем в Истанбул и там ходим на сервиз да се контролира, превозваме пътници, да видим каква е ситуацията. Всичко беше наред и натам и когато бяхме на сервиза там. Когато има нещо ни казват веднага да го оправим", поясни собственикът на "Беса Транс".
Беким Хаджиу заяви, че туби с нелегално внесено гориво не е имало в автобуса. Заради щателните проверки на българските граници изключва и варианта пътник да е вкарал лесно запалимо вещество.

"Има туби във всеки автобус, те са с вода, всеки автобус трябва да ги има за всеки случай. Това е резервна вода. Строги контроли на влизане в България, багаж, шофьор - всичко - какво се носи", уточни Беким Хаджиу.
Отнеха лиценза на фирмата собственик на изгорелия автобус

Собственикът на "Беса Транс" описа шофьорите на автобуса като добри и опитни професионалисти, които много пъти са минавали по този маршрут. Спазвали стриктно часовете за почивки. Той твърди, че автобусът има фабрични ограничения и не можел да вдигне повече от 100 км/ч. На въпроса дали автобусът е притежавал всички необходими документи, Беким и адвокатът му заявиха, че на този етап няма да коментират, защото разследването продължава.

"Можем да кажем с категоричност, че фирма "Беса Транс" притежава лиценз за извършване на транспортна дейност на територията на Европа и за извършване на туристическа дейност отново на територията на Република Северна Македония и извън РСМ", заяви адвокатът Любомир Таков.

За фирмата си Беким разказа, че е основана през 2009 година, но от четири години редовно извърша превози до Истанбул. Цената от 80 евро включва път и две нощувки, а всяка екскурзия в рамките на пътуването и услуга се доплаща.

От момента на катастрофата Беким Хаджиу пребивава в България. Наел е жилище, за да е на разположение на разследващите и да съдейства с каквото може. Казва, че е на разположение и на пострадалите. Близките му също са в контакт с роднините на хората от изгорелия автобус.

"Никой не е искал това са се случи. Всеки го знае. Тази трагедия на никого да не му се случи, тъжна, много тъжна трагедия. Не знам какво да кажа още", каза още пред БНТ собственикът на "Беса Транс".

Беким Хаджиу сподели, че не се чувства заплашен от никого.

Поздравления за колегите от БНТ за интервюто!

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

https://19min.bg/news/8/159504.html

https://19min.bg/news/8/159504.html

29.11.2021 | 20:40

Наркотрафик зад катастрофата с автобуса Водещата опозиционна партия в Северна Македония ВМРО-ДПМНЕ поиска правителството да отговори дали причина за тежката катастрофа с 45 загинали на българската магистрала Струма не е превозът на високозапалими киселини, които се използват за производството на хероин. В официално съобщение до македонските медии, от опозиционната партия настояват за незабавни отговори от властта и институциите в Скопие. "Дали бизнесът с хероин, прикриван от властта, не е причина за катастрофата с 45-те загинали в България. Никой в държавата не отговаря на съмненията, че в изгорелия автобус в България са превозвани високозапалими течности - киселини, които се използват за производството на хероин. Дали тези киселини са причината не само за бързото възпламеняване на автобуса, но и на мантинелите край пътя", попитаха от ВМРО-ДПМНЕ и поискаха отговор на въпроса, защо 140 пъти автобусът на фирма Беса транс е преминал през държавната граница без разрешение. Според опозицията "някой по върховете на управлението на държавата защитава Беса транс. От ВМРО-ДПМНЕ поискаха незабавни оставки.

Отговори
4 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кои са най-големите предизвикателства пред новото правителство през 2022-ра година?