4232

Самолет на крал Чарлз е кацнал аварийно: Паднали му прозорците, докато лети СНИМКИ

Прозорец на самолет, използван от крал Чарлз, е паднал по време на полет. Оказва се, че рамката му се е стопила от лампи, използвани за заснемане на реклама, пише "Дейли мейл".                   

Три прозореца на еърбъса на Titan Airways са паднали, докато самолетът e бил на височина 14 000 фута през октомври миналата година. Това се е случило по време на полет от лондонското летище Станстед към Флорида.

КАДЪР: Air Accidents Investigation Branch

КАДЪР: Air Accidents Investigation Branch

Пътниците са усетили необичайно силен шум в кабината, а член на екипажа е видял, че един от прозорците е видимо разхлабен. Самолетът се връща в Станстед 36 минути след излитането си. Никой от 24-те души на борда не е пострадал. След кацането екипажът е установил, че липсват общо три прозореца. Имало повреди от удар по опашката на самолета.

Преди инцидента Чарлз и кралица Камила са летяли  с него за държавно посещение във Франция през септември миналата година. Британският министър-председател Риши Сунак и външният министър Джеймс Клевърли също са го използвали при официални пътувания в чужбина.

 

КАДЪР: Air Accidents Investigation Branch

КАДЪР: Air Accidents Investigation Branch 

 

Акрилните прозорци на Airbus-а са се свили, защото са били изложени на "високоинтензивни" светлини, използвани за заснемане на реклама предния ден. Това са изводите на анализаторите от Отдела за разследване на авиационни произшествия (AAIB).

Рекламистите са сложили халогенни лампи с висок интензитет извън фюзелажа на самолета, докато рекламистите са снимали на борда на самолета. 

 

КАДЪР: Air Accidents Investigation Branch

КАДЪР: Air Accidents Investigation Branch 

Светлината е прониквала през прозорците, за да създаде ефект на изгрев, докато рекламистите са снимали на борда на самолета в деня преди инцидента. Шестте лампи са имали обща мощност от 72 000 вата. 700 пъти повече от домашната крушка.

В доклад, публикуван в Daily Telegraph - се обяснява следното: "Светлините са били насочени първо към дясната страна на самолета за около пет часа и половина. Светлината е била върху прозорците на кабината точно зад изходите на горните крила. След това светлините са преместени от лявата страна на самолета, където осветяват подобна зона от лявата страна в продължение на около четири часа. 


Според данни на производителя на осветителните тела, температурата на повърхностите, които се намират на разстояние шест метра, може да се достигне до 64ºC (147 ºF).

В деня на рекламата н на борда на Airbus техниците са поставили осветлението на разстояние между 6 и 9 метра.

Прозорците на самолетите имат две стъкла - здраво външно стъкло, проектирано да издържа на екстремни температури и налягания, и вътрешно стъкло против надраскване от страната на пасажерите.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?