1939

Руснаците минаха от БМВ на китайски коли

Когато войната започна на 24 февруари, мнозина предрекоха спад до 12-15 процента в ръста на руската икономика. Това не се случи благодарение на гуверньора на Руската централна банка Елвира Набиулина, финансовия министър Антон Силуанов и премиера Михаил Мишустин. Свиването на икономиката в края на годината е малко под 2,7%. Не се случи и обезценката на рублата и очакванията доларът да стане поне 110 рубли. Това обаче е измамно, категорични са икономисти. Спасяването на рублата бе възможно само защото Централната банка затвори капиталовите пазари.

Повече от 60% от руските компании вече са пострадали от западните санкции, признава Руската търговско-промишлена палата. Износът на "Газпром"през 2022 г. е достигнал "най-ниското ниво от началото на века" и е спаднал почти наполовина. Производството на газ е намаляло с почти 12%. 

През март миналата година руското министерство на финансите отчете рекордни приходи от продажбата на нефт и газ - 1,2 трилиона рубли на месец. Още през април този рекорд беше подобрен до 1,8 трилиона. След като ЕС наложи ембарго върху морските доставки на руски петрол и петролни продукти, както и таван на цените на руския петрол, Москва ще може да събере максимум 6 до 7 трилиона рубли през 2023-та.

Оказва се, че въпреки санкциите, в Руската федерация има градове и региони, които бележат ръст през изминалата година. Парадокса обяснява професор Наталия Зубаревич. „Не са пострадали районите със специализация във военнопромишления комплекс. Там има ръст и се вдигат заплати”, казва тя.

Във втория по големина град - Санкт Петербург, всичко също върви доста удачно. „Доколкото там живеят хората на „Газпром” и „Газпром Нефт”, доходите им са нараснали 1,5 пъти. Оттам има и ръст в данъчните приходи”, обяснява проф. Зубаревич.

На другия полюс обаче са регионите, където икономиката се върти около голям автомобилен завод. През 2022-ра са произведени 600 000 нови коли. А година по-рано - над 1,75 милиона. Новият москвич, с който путинистите така се гордеят, е всъщност китайски автомобил, който идва на части до завода на „Рено” в Русия, където се сглобява". И след тази сложна логистична операция цената на тази кола скача от 1,8 на 2,8 млн. рубли.

„Преди в Калининград пускаха 180 000 автомобила БМВ, а сега вместо тях - 20 хиляди китайски. Къде е БМВ, къде е китайската кола! Чака ни голямо сглобяване само на китайски коли от марки с непроизносими имена”, казва проф. Зубаревич.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
6 коментара
Западняк

Западняк

24.02.2023 | 16:15

Още една ода за агресора.

Отговори
2 0
палячото медведев

палячото медведев

24.02.2023 | 15:58

В рашистан вече имаме и най- добрия електромобил. Верно радиуса на действие е ограничен от дължината на кабела , но нашите научни работници се трудят по въпроса.

Отговори
5 1
Сега вече стана ясно

Сега вече стана ясно

24.02.2023 | 14:42

Путин започна тази война, за да спаси руската икономика.

Отговори
10 1
преуспял шорошояд

преуспял шорошояд

24.02.2023 | 14:40

а в Булгаристан сме на европейски трошки, събирани катастрофирали по пътищата им!

Отговори
1 11
КАпутин

КАпутин

24.02.2023 | 14:39

Скоро пускаме на пазара барниджип и флийнстоун лимузини с крачно екозадвижване.

Отговори
14 1
Дии

Дии

24.02.2023 | 13:41

Дано скоро минат на конска тяга.

Отговори
12 2

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?