49
Следвайте ни

Русия строи мегазовод за кораби от цимент

viber icon

В градчето Белокаменка до Мурманск започна строителството на нов завод за големи кораби и платформи от стоманобетон. Това е първият от серията плаващи заводи, който тежи 600 000 тона, съобщава порталът лайф.ру. 

Масата на плаващата платформа е 12 пъти по-голяма от тази на „Титаник“. Във всеки един от тази серия заводи ще работят по 15 000 души.

Плаващото съоръжение, което ще строи кораби от стоманобетонq ще се включи в надпревара за ресурсите в Арктика, която започна между Канада, Норвегия, САЩ, Дания и Русия. 

Проектът в Белокаменка струва 120 милиарда рубли. Това е почти два пъти по-малко от стойността на новия мост, който свързва Крим с Керченския полуостров – 228 милиарда рубли. 

В Арктика има големи басейни с въглеводороди – Западно-Сибирски и Печорски. Корабите от стоманобетон ще бъдат използвани като плаващи заводи за добив на газохидрати. Използването им на теория би снижило производствените цени на газа.

Първият железобетонен плаващ завод ще потегли от пристанището на Колския полуостров към Арктика. Там ще вади газ от морското дъно, ще го превръща в метан и ще го товари на транспортни кораби в открития океан. 

Стоманобетонът и много подходящ материал за строителство на кораби. На практика е дълговечен и не корозира. През 20 век дори са строени яхти от армоцимент. 

Първият кораб от цимент прави французинът Луи Ламбо в средата на 19-и век. През първата световна война норвежецът Фегнер пуска 600-тонен кораб от този материал, който се казва „Namsenfijord“. 

През втората световна война американците правят кораба "Пало Алто", който има водоизместване 6000 тона и е от бетон.

 

Росен Саръмов

Росен Саръмов

Репортер-редактор - екип "Общество"

Росен Саръмов е випускник на Английската гимназия в Пловдив. Завършил е МИО и има магистратура по Външна търговия. Владее отлично английски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кои са най-големите предизвикателства пред новото правителство през 2022-ра година?