46
Следвайте ни

Разгаря се война между таксиметровите шофьори и кмета на Истанбул

viber icon

Битката между община Истанбул (IBB) и таксиметровите шофьори на града се разраства. Кметът Екрем Имамоглу се стреми да разреши съществуващия проблем с недостатъчните таксита в мегаполиса. Техния брой не е променян от 90-те години когато града е бил 7-милионен. Сега най-големия град на балканите е с официално население от 16 милиона души, а такситата все още са едва 17 хиляди. В града съществува специална система за регистрационните номера на такситата. В момента един номер се търгува за 1.950.000 ТЛ, което е около 342 хил. лева. Това се смята за добра инвестиция и доход. Ето защо собствениците на таксита нямат сметка броят им да се увеличи, защото ще падне цената им. В повечето случай собствениците на такситата притежават повече от една кола и ги отдават под наем на шофьори за 9 хил. турски лири (1580 лв). Шофьорите пък се оплакват, че непоносимия трафик влошава ежедневно възможностите за работа и печалба. 

Всъщност намирането на такси за пътувания на къси разстояния по маршрути с големи задръствания е почти невъзможно в мегаполиса. Проблемът се влоши до такава степен, че КАТ вече редовно проверява таксиджии, които отказват да вземат местни пътници и предпочитат вместо това "заможни" туристи. Кметът вярва, че добавянето на още няколко хиляди таксита към трафика на града може да помогне на истанбулчани да намерят такси, докато таксиметровите асоциации защитават тезата, че не броят е важен, а подобряването на живота на таксиметровите шофьори.

Кметът на Истанбул дълго се опитваше да събере подкрепа за своя проект с 6 хиляди нови общински таксита, но някои таксиметрови асоциации са твърди противници. Градоначалникът се опитва да привлече повече шофьори на своя страна. 

Имамоглу обяви набор от "екстри", за шофьорите, които се съгласят да се присъединят към таксиметровата мрежа на IBB. Те ще получат заплата от $679 (6622 TL), плащане на едно хранене за всеки ден, годишен бонус от две заплати за добра работа, като ще работят по 45 часа в седмицата.

Някои шофьори приветстват плана, докато други са скептични. 

Михаел Гушев

Михаел Гушев

Кореспондент на "Марица" в Турция

Михаел Гушев е завършил ЕГ "Г. Кирков" в Пловдив с френски език и ПУ "П. Хилендарски" със специалност "Математика и информатика". Работил е във в. "Глас", а от 1995 г. работи във в. "Марица". От 2001 г. е кореспондент на вестника в Турция. Владее перфектно френски, английски, турски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Бунтата

Бунтата

27.10.2021 | 00:04

Сега ще решаваме глобално важен въпрос!!!!! Тцтцтцтц!!!!

Отговори
0 0
анонимен

анонимен

26.10.2021 | 20:43

И от къв зор да ме интересуват такситата в МисиркиСТАН??? Да ме фанат за НЕРЯЗАНИЯ пищов!!!!!

Отговори
2 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво е най-важното, което новото правителство трябва да свърши в следващите месеци?