4232

Путин разиграва ядрената карта: ЕС и САЩ с яростна реакция срещу новите заплахи

В сряда вечерта, 25 септември, Владимир Путин обяви, че Русия променя ядрената си доктрина

 

Говорителят на Европейската комисия Петер Стано заяви, че новите заплахи на Владимир Путин за използване на ядрени оръжия срещу неядрени държави са още едно доказателство за неговото безотговорно поведение и няма да променят позицията на ЕС по отношение на продължаващата подкрепа за Украйна, цитира думите му Би Би Си.

Запитан как ЕС ще отговори на поредното "понижаване на прага" за руското използване на ядрени оръжия срещу неядрени държави, обявено ден по-рано, Стано каза: "Това е просто продължение на много безотговорното и неприемливо поведение на Путин, което показва на целият свят истинското му лице, особено по време на седмицата на високо равнище в рамките на Общото събрание на ООН."

 

 

"Ние, разбира се, категорично отхвърляме тези заплахи. Позицията на Европейския съюз остава непроменена", подчерта Стано, отбелязвайки, че това не е първият път, когато Путин разиграва ядрената карта.

В сряда вечерта, 25 септември, Владимир Путин обяви, че Русия променя ядрената си доктрина. Москва значително разширява списъка с причини за използване на ядрени оръжия и много експерти смятат това за реакция на дискусията за възможното разрешение на Украйна да използва западни ракети, за да нанася удари дълбоко в Русия.

По-рано днес държавният секретар на САЩ Антъни Блинкън също коментира обявените от Владимир Путин промени в ядрената доктрина на Русия.

"Това е напълно безотговорно", каза Блинкън в интервю за MSNBC в четвъртък. "Мисля, че мнозина в света бяха наясно с това, когато той дрънкаше с ядрени оръжия по-рано, включително Китай."

Държавният секретар на САЩ смята, че е необходимо подобна ядрена реторика да бъде обявена за недопустима, особено в момент, когато в Ню Йорк се провежда Общото събрание, където се обсъжда необходимостта от по-нататъшно разоръжаване и неразпространение на ядрени оръжия.

Анкета

Кой е най-големият проблем на българското училище?