Следвайте ни

Продават ли турските авиолинии? Ето истината

viber icon

Председателят на държавният Фонд за благосъстояние на Турция (ФБТ) отхвърли твърденията, че се водят преговори за продажба на акции на Турските авиолинии (ТHY), заради финансови проблеми предизвикани от трудния период на Covid-19 пандемията.

Председателят на ФБТ Зафер Сонмез заяви през уйкенда, че има такива съобщения в медиите и че той не разбира причината, поради която подобни новини се публикуват и че ФБТ въобще няма намерение да продава своите акции от компанията.

„Имаме 49,12% дял в THY. Нямаме план да продадем дори 1% дял. Ясно заявих това и това трябва да се разбере “, каза той, отбелязвайки, че спекулациите по тази тема са "злонамерени“.
Останалата част от 50.88 на сто от акциите на Турските авиолинии се търгуват на Истанбулската стокова борса.

Сонмез подчерта, че THY е една от най-важните авиокомпании в света и обясни, че световната авиационна индустрия преживява труден период по време на пандемията на коронавируса, но нациоалния превозвач на Турция успешно е направил плановете си да се справи с финансовите предизвикателства на този период.

Сонмез каза, че всъщност има много алтернативни възможности за приходи в пандемичния период, които се пренебрегват, и че превозът на карго товари е една от тях.

"THY е сред първите пет компании в света в превоза на такива товари", каза той, отбелязвайки, че националния превозвач ще бъде сред печелившите играчи в бранша след пандемията. 

По-рано на 2 октомври ексклузивен доклад на Ройтерс обяви, че ФБТ води преговори за осигуряване на спешно финансиране на турския националния превозвач, тъй като е една от най-тежко засегнатите компании в страната. Като причина бе отбелязан факта, че в началото на пандемията от коронавирус почти всички полети бяха спрени.

Вътрешни източници от компанията, която лети до повече дестинации в световен мащаб от която и да е друга авиокомпания, съобщават, че е възможно тя да се наложи да получи капитал или финансова подкрепа, въпреки че все още нищо не е финализирано.

В изявление до фондовата борса Турските авиолинии заявиха, че компанията не може да потвърди информация относно проведени разговори за предоставяне на капитал или финансова подкрепа.

Мерките, ограничаващи движението в световен мащаб по време на пандемията, доведоха до големи загуби, съкращения и затваряне на авиокомпаниите по целия свят. Една от най-големите авиокомпании, Луфтханза, се наложи да получи спасителен кредит от правителството на Германия, за 10 милиарда долара през юни.

Турските авиолинии отчетоха загуба от 2,23 милиарда TL (287 милиона долара) през второто тримесечие, когато полетите в глобален мащаб бяха почти спрени. Компанията се договори със синдикатите да намали заплатите с 30% до 50% до края на 2021 г., но бяха избегнати съкращения, с изключерие на решение за поетапно намаляване на чуждестранни служители работещи за фирмата.
Полетите до София бяха сред първите възстановени международни линии от Истанбул, през лятото, като за сега все още не е постигнатата нормалната им честота от периода преди коронавирус пандемията. 
 
 
 

Михаел Гушев

Михаел Гушев

Кореспондент на "Марица" в Турция

Михаел Гушев е завършил ЕГ "Г. Кирков" в Пловдив с френски език и ПУ "П. Хилендарски" със специалност "Математика и информатика". Работил е във в. "Глас", а от 1995 г. работи във в. "Марица". От 2001 г. е кореспондент на вестника в Турция. Владее перфектно френски, английски, турски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?