46

Потребителите бесни: Facebook и Instagram започват да се превръщат в TikTok

Милиони потребители на Instagram недоволстваха през тази седмица, че по техните "стени" в социалната мрежа има твърде много съдържание, препоръчано от алгоритмите, вместо публикации от техни познати и страници, които сами са последвали.

Основната причина за сериозната промяна в кода на популярното приложение е желанието на компанията майка Meta да конкурира астрономическия растеж на TikTok и да измести китайската платформа от лидерското място при виде​ата в кратка форма. В понеделник ​изпълнителният директор на Instagram Адам Мосери дори стигна дотам, че посочи като приоритет вече не снимките. а късите видеа.

Големият проблем за потребителите обаче остава новият метод на алгоритмично препоръчано съдържание от акаунти, които те не следват. Към недоволните се присъединиха и две от най-вървежните жени в Instagram - Кайли Дженър и нейната сестра Ким Кардашиан, които общо имат над 680 млн. последователи. Двете инфлуенсърки споделиха петиция, в която се казва: „Спрете да се опитвате да бъдете ТikТok, потребителите на Instagram просто искаме да виждам снимките ​на нашите приятели“.

Преди няколко години Кейли Дженър почти собственоръчно унищожи растежа и бъдещето на Snapchat, след като обяви, че отдавна не отваря приложението, и призова феновете <210> да не пишат там. Освен двете сестри от клана Кардашиан, стотици други знаменитости, артисти, филмови звезди, спортисти и популярни инфлуенсъри споделиха петицията,

която само за няколко дни събра над 3 млн. подписа,

като целта е да обедини над 10 млн. недоволни до края на следващата седмица. 

Въпреки мащабната ответна реакция от страна на знаменитостите срещу промените в Instagram, ръководители на компанията не възнамеряват да променят курса. По време на обсъжданията на тримесечните печалби на Meta Марк Зукърбърг лично е препотвърдил новата посока на развитие. Той обяснил, че „информациите в социалните ​мрежи преминават от това да се управляват основно от хората и акаунтите, които следвате, към все повече да се управляват и от изкуствен интелект, който препоръчва съдържание".

​Според тестовете на няколко технологични издания, около 15 до 20% от съдържанието, което потребителите виждат по стените си в социалните мрежи, е генерирано от изкуствения интелект на Meta. При Instagram

този процент "непоискано съдържание" скача от 25 до 35 на сто

в определени региони. Тестовете са показали, че в Европа и Австралия социалните мрежи на Зукърбърг все още подхождат по-консервативно в ролята на изкуствения интелект, докато на пазари с по-слаба регулация като Южна Америка, Африка и Азия потребителите виждат много повече съдържание, към което не са проявили сами интерес. 

В следващите години се очаква процентът на генерирано от компанията съдържание в двете социални мрежи да се увеличи, което значи, че до няколко години е напълно възможно близо половината информация и публикации, които виждаме, да бъдат от акаунти, които всъщност не следваме. За да успокоят феновете, разработчиците на Instagram пуснаха опция, в която да виждаме само публикациите на хора, които следваме. 

Междувременно пък Facebook също предприе стъпка към ограничаване на щетите сред потребителите на приложението през тази седмица. Най-популярната социална мрежа

за първи път раздели новинарская поток на две части.

В секция „Начало“ - страница, подобна на TikTok с препоръчано съдържание, както и секция „Емисии“, която ви показва публикации от вашите приятели, групи и акаунти, които следвате. Въпреки това, първите тестове показват, че повечето потребители далеч не са доволни от кардиналната промяна в индексацията на съдържанието.

Кратките видеоклипове, наречени Reels, ​са сериозен потенциален източник на пари за Meta във време, когато приходите му започват да намаляват. Зукърбърг обяви, че компанията е направила над 1 млрд. долара ​от реклами, ексклузивно в така наречените Reels. Освен това, времето, което потребителите на Facebook и Instagram прекарват в гледане на подобни къси клипове, се е увеличило с 30% от през първото полугодие и ще нарасне с още поне 25 на сто до края на годината, според прогнозите на компанията. 

Така се оказва, че две от най-големите и използвани социални мрежи ще продължат да се променят все повече. Редица анализатори са категорични, че от компания, която се рекламираше като място, където се свързваш с приятели и познати, вече се превръща в аналог на интернет търсачка, чийто фокус пада върху това да задържи един потребител колкото може по-дълго в платформите на компанията майка Meta.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?