Онлайн пазаруването извън ЕС - все още трудно

Европейските потребители срещат значителни трудности, когато пазаруват онлайн извън ЕС, показва ново проучване.

Продажбите на глобална електронна търговия се очаква да достигнат 4 трилиона долара през 2020 г., спрямо 1,6 трилиона долара през 2016 г., информира "Активни потребители". Онлайн продажбите в ЕС нарастват с подобни темпове. Потребителското доверие на пазара извън ЕС обаче остава ниско. поръчаха анализ на опита на потребителите от ЕС при пазаруването на глобалния онлайн пазар.

Въпреки че все повече и повече европейци пазаруват онлайн, тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Новото изследване на Европейска потребителска организация (BEUC) и германската Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv) показва, че това е така, защото потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка с покупката на глобалния онлайн пазар.

Анализът показва, че защитата на потребителите е значително по-ниска, когато пазаруваме от търговци извън ЕС. Най-общо изследването показва, че:

- Липсва важна преддоговорна информация, която е нужна на потребителите, за да направят своя избор.

- Липса на достъпни средства за обезщетение (напр. извънсъдебни способи) при възникване на проблеми.

За да се справят с тези проблеми, потребителските организации предлагат:

- Да се създадат механизми за информиране на потребителите, когато пазаруват онлайн извън ЕС (напр. създаване на контактна точка за информиране и съвети).

 - Да се разработят механизми за действие за потребителите, ако нещо се обърка. Това изисква по-добро международно сътрудничество и прилагане от националните органи. Също така е възможно да се отвори системата на ЕС за алтернативно разрешаване на спорове и за търговци от трети държави.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?