2374
Следвайте ни

Одобриха проект за първия водороден автобус за дълги разстояния в Европа

viber icon

FlixMobility, водещата технологична компания за устойчива и интермодална мобилност, участва в наскоро стартиралия изследователски проект HyFleet заедно със своите партньори Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems и ZF Friedrichshafen AG. Консорциумът по проекта (наскоро) получи официално потвърждение за "UIA" (необвързващо писмо за намерение) от Германското федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура. Той се фокусира върху разработването на високоефективна система с горивни клетки за автобуси за дълги разстояния, с цел осъществяване на устойчива мобилност без CO2. След разработването на тази технология FlixMobility планира да тества и пусне в експлоатация автобуси, задвижвани с горивни клетки, в Европа до 2024 г., за да наложи  нови стандарти за движение на дълги разстояния. Като асоцииран партньор в проекта участва и неправителствената организация за климата atmosfair, а в бъдеще ще се присъедини и европейски производител на автобуси.

Андре Швемлайн, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility: "Горди сме, че заедно с Freudenberg и ZF участваме в проекта HyFleet за разработване на първия автобус на дълги разстояния в Европа, задвижван с горивни клетки, до 2024 г. Технологията за захранване с горивни клетки е част от зелената революция в мобилността и дава възможност на производителите на автобуси да начертаят бъдещето на устойчивата мобилност. С този проект и ние продължаваме пътя си към осигуряване на устойчива и достъпна мобилност за милиони хора. В пълно съответствие сме с целта за въглеродна неутралност на ЕС и Германия и сме готови да я постигнем. Радостно е, че германското правителство признава необходимостта транспортният сектор да ускори декарбонизацията си и е готово да подкрепи обществения транспорт по този път.

Благодарение на модерния автопарк и големия капацитет на FlixMobility автобусите за дълги разстояния вече са едно от най-екологичните транспортни средства. Заедно с възможностите за клиентите да компенсират емисиите на CO2 по време на пътуването си, FlixMobility успешно пусна на пазара и автобуси, задвижвани с биогаз, през юли 2021 г., E-автобуси във Франция и Германия и автобус за дълги разстояния, оборудван със соларни панели. Сега компанията иска да придвижи устойчивата мобилност с още една крачка напред. 

Средно всяко пътуване с автобус на дълги разстояния от 400 км спестява 6,6 кг емисии на CO2 на пътник в сравнение със същото пътуване с лек автомобил[1]. Въпреки това все още липсва практическо решение за напълно неутрална по отношение на въглеродните емисии експлоатация на автопарковете. Това е причината за съвместния проект за разработка на революционно решение за мобилност от FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems и ZF Friedrichshafen AG. 

Всъщност един пътник отделя 26 грама въглероден диоксид на изминат километър. При пътуване от Мюнхен до Берлин това би означавало приблизително 15,6 кг CO2, това е много малко количество в сравнение с полет, чийто емисии възлизат на около 143 кг CO2 [2] за същото пътуване,. FlixMobility се цели още по високо, като очаква планираните автобуси с горивни клетки, задвижвани със зелен водород, да спестят 100% от нашите емисии, което ще доведе до еквивалент на 0 g CO2 .

Въпреки че автобусите, задвижвани с водород, вече се движат по вътрешноградски маршрути, все още липсват решения за водородни автобуси за дълги разстояния поради изключително високите изисквания, свързани с експлоатацията им: Годишно автобусите на FlixBus изминават по около 200 000 км, като разстоянията достигат до повече от 1000 км на ден, обикновено само с кратки спирки.  В зависимост от броя на шофьорите, които участват в пътуването, автобусът ще трябва да направи законова почивка след 4,5 часа шофиране, което се постига приблизително след 450 км. Поради тази причина всеки алтернативен дизелов автобус трябва да може да измине поне 500 км преди зареждане с гориво. Водородът предлага големи възможности, тъй като ще може да достигне необходимия пробег или дори повече, а времето за зареждане ще бъде също толкова кратко, колкото при зареждането на дизелови автобуси. По този начин  в бъдеще дизеловите автобуси в автопарка на FlixBus могат да бъдат заменени с автобуси с горивни клетки.

В първата фаза на проекта HyFleet Freudenberg разработва система с горивни клетки за дълги разстояния, която ще бъде тествана директно в демонстрационен автобус. "Нуждаем се от решения за дълги разстояния", казва Клаус Мьоленкамп, главен изпълнителен директор на Freudenberg Sealing Technologies. "С нашата система за горивни клетки ние предлагаме такова решение. Заедно с нашите партньори, като ZF Friedrichshafen AG и FlixBus, сега разработваме научната основа за бързо индустриализиране и разширяване на технологията."

Самият водород е летлив и няма нито миризма, нито цвят. Молекулата на газа се състои от два атома, които трябва да се съхраняват под високо налягане – в идеалния случай в изключително прецизно запечатани резервоари или газови бутилки. Водородът се стреми към едно: да се обедини с кислорода и да се превърне във вода. Енергията необходима за първоначалното отделяне, след това отново се освобождава частично от водорода. Този ефект може да се използва в горивна клетка, за да се произведе и използва енергия, която не оказва влияние върху климата. За да може в бъдеще изцяло да използва водородни автобуси, които не отделят никакви емисии, FlixMobility планира да използва само екологичен водород, произведен по устойчиви методи, и възобновяема енергия за своите операции и затова за постигането на тази цел ще си партнира с доставчици на енергия и инфраструктура.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво е най-важното, което новото правителство трябва да свърши в следващите месеци?