71

Новата руска реалност: Без въздушни възглавници, тоалетна хартия и нови филми

В Русия днес търговците могат да продават нови автомобили без въздушни възглавници или антиблокиращи спирачки. Тоалетните и мивките са в недостиг. И един от малкото холивудски филми в кината е хитът от преди девет години „Вълкът от Уолстрийт“, пише Bloomberg.com.

Запасите са на изчерпване, тъй като санкциите започват да засягат потребителите. Бизнесът и клиентите плащат за оскъдни продукти като автомобилни части, където цените за някои се се повишили седем пъти. Или се справят със стари филми и по-лоши заместители, разказва The Wall Street Journal.

 
Ситуацията вероятно ще се влоши. Оборудването за проверка на пътниците и багажа на авиокомпаниите наближава края на разрешения си живот, съобщиха от група летища. Правителството може или да продължи да използва оборудването, или да претърсва пътници на ръка. Междувременно магазините свършват инвентара си от тоалетни чинии, кранове и мивки, което води до скок на цените.

Недостигът се очертава като реален световен индикатор за въздействието на западните санкции върху Русия за нейното нахлуване в Украйна. Въпреки че икономистите очакват страната да навлезе в дълбока рецесия тази година, Москва досега успя да използва пари от продажбата на скъпи петрол и газ, за ​​да смекчи удара.

И докато се оформя новата реалност на Русия на дефицита, недостигът подчертава предстоящите предизвикателства пред руската икономика, която от години е силно зависима от западния внос.

„Правителството се опитва да смекчи удара, но това е всичко, което могат да направят“, каза Иван Федяков, главен изпълнителен директор на базираната в Санкт Петербург консултантска фирма INFOLine. „Те не могат да обърнат ситуацията, така че неизбежно ще видим икономическо забавяне, намаляване на потребителските разходи и общо влошаване на повечето икономически показатели."
Руският президент Владимир Путин омаловажи въздействието на войната, заявявайки, че икономическият блицкриг на Запада се е провалил. Правителството удвои политиката си на заместване на вноса, която има за цел да замени чуждестранните стоки с домашни, въпреки годините усилия, които дадоха оскъдни резултати.

Някои официални лица започват да признават проблемите и дългосрочните предизвикателства пред руската икономика. Анализатори от Руската централна банка прогнозират период на обратна индустриализация, което означава икономически растеж, базиран на по-малко сложни технологии. Руският сенатор Андрей Клишас каза, че програмата за заместване на вноса се е провалила.

„Освен възхитителните доклади на секторните отдели, няма нищо“, написа Клишас в Telegram миналия месец. "Нашите хора виждат това в сферата на потребителските стоки и в много други области."

За да противодейства на дефицитите, правителството разреши внос на стоки против волята на компаниите, които ги произвеждат, като декларира, че тези стоки са освободени от законите за търговските марки. Списъкът включва електронни компоненти от производители като Cisco Systems Inc., Intel Corp., Motorola Solutions Inc. и Siemens AG, както и промишлени стоки като хартия, текстил, керамика, локомотиви и ядрени реактори. Някои нови домашно приготвени продукти се появиха на рафтовете вместо марките, напускащи Русия, включително CoolCola, Fancy и Street, заменяйки съответно Coca-Cola, Fanta и Sprite.

Авиокомпаниите трябваше да намалят флота си, тъй като им липсват части. Авиолиниите "Победа", нискотарифното дъщерно дружество на руския авиопревозвач "Аерофлот", намалиха броя на Boeing 737-800, с които лети, до 25 от 41, така че запасите от резервни части да могат да издържат, докато се намерят нови канали за доставка.

Контролираната от държавата United Aircraft Corporation, най-голямата група за производство на самолети в Русия, заяви през април, че увеличава производството на самолети Ту-214 с голям обсег, пуснати за първи път през 90-те години на миналия век. Те са необходими за подмяна на самолети на Boeing и Airbus, които са спрели услугите в Русия и тъй като на компанията ѝ липсват части за собствените ѝ нови и по-сложни модели.

Междувременно на оборудването за сигурност на летищата изтича законния срок на годност, предупредиха Министерството на транспорта миналия месец от асоциацията на руските летища. Асоциацията каза, че служителите по сигурността ще бъдат принудени ръчно да проверяват пътниците и техния багаж, освен ако правителството не удължи срока на валидност. Замяната на оборудването с домашно приготвени версии ще отнеме поне пет години, казаха от асоциацията. Министерството на транспорта не отговори на искане за коментар.

Във филмовата индустрия киносалоните пускат отново стари холивудски и съветски филми, след като Walt Disney Co., Sony Group Corp. и Warner Bros. Discovery Inc. спряха да пускат нови филми в Русия. Най-обсъжданата прожекция в края на май беше „Вълкът от Уолстрийт“, филм за корупцията на "Уолстрийт".

Повторенията на стари филми не спряха загубите. Във верига от киносалони в Урал и Западен Сибир посещаемостта е намаляла с около 70% до 80% след инвазията на 24 февруари, изчисли собственикът.

„Стигаме до кризисна точка“, разказва собственикът пред WSJ, като е пожелал да не бъде идентифициран. Бизнесът остава отворен, защото търговските центрове, в които се помещават неговите салони, предлагат безплатен наем от март, който мъжът очаква да приключи скоро.

Запитан как правителството може да помогне, той казва: „Като спре войната“.

Производството на автомобили в Русия е намаляло с 61% през април в сравнение с миналата година, вероятно в резултат на недостиг на части, показват правителствени данни. В началото на май правителството облекчи регулациите за автомобилите, позволи на автомобили, произведени в страната, да се продават без въздушни възглавници, сензори за антиблокираща спирачна система и електронна технология за контрол на стабилността, която подобрява управлението на превозното средство. Тези автомобили все още не са попаднали при дилърите.

Никита Новиков, редактор на автомобилното издание speedme.ru, винаги се е надявал, че един ден руснаците ще могат да си позволят висококачествени европейски автомобили и че руската автомобилна индустрия ще произвежда свои собствени топ модели.

С изключение на няколко богати руснаци, тази мечта е върната назад с най-малко едно десетилетие, каза той.

„Останалите ще карат Лада без ABS“, каза той. „Връщаме се към 90-те. Това е много голямо разочарование."

В Брянск, град близо до Украйна в Южна Русия, някои хора са спрели да ремонтират колите си, каза Игор, 36-годишен собственик на автосервиз. 

Клиентите му са отблъснати от високите цени и по-ниското качество на резервните части от Китай и Турция, които сега са по-разпространени от европейските части. „Те идват, цитирам им цена и си тръгват“, каза той. Частите, които някога струваха 2000 рубли или около 30 долара, сега са 15 000, каза той.

Игор смята, че Русия няма да види недостига от края на Съветския съюз, но ще бъде дефицитна икономика. 

„Рафтовете няма да са празни“, каза той. "Но ние няма да можем да си купим продукта, въпреки че е там."

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
Хартиениа криза

Хартиениа криза

05.06.2022 | 03:53

На Путин не му трябва тоалетна хартия - в Кремъл има достатъчно гъz0лизци. Руснаците все още употребяват нарязани вестници в тоалетните, така че никой няма да усети кризата. Колкото до колите без въздушни възглавници, жертвите ще бъдат незначителни в сравнение с тези на руската армия в Украйна. Но човешкият живот в Русия няма никаква стойност вече повече от 100 години. Сталин изби милиони, а ние сега няма да се притесняваме за колите без въздушни възглавници.

Отговори
1 2
А за лекарства се водят престрелки

А за лекарства се водят престрелки

04.06.2022 | 21:09

В структуре экономики России 65% крупной собственности сегодня принадлежит иностранцам. Число предприятий с участием иностранного капитала в 2021 году составило 28 тысяч. 44 000 предприятий России зарегистрированы за рубежом в 82 странах и платят налоги там. По разным данным, от 25 до 46% российской экономики оказалось в тени и не уплачивают налогов. «Русал» попал под юрисдикцию США. Основные системные банки – наполовину иностранные. «Газпром», «Роснефть» и другие крупные корпорации тоже наполовину иностранные. 92% торговли принадлежит иностранным торговым сетям. Даже аудиторские фирмы, проверяющие российские министерства и корпорации, тоже иностранной юрисдикции. В общем, Россия куплена и попала под тотальный контроль Запада. По существу, нам в России мало что принадлежит. А реформировать чужое нам никто не позволит. Сегодня оккупационная политика правительства показалась во всей красе. Из 12 иностранных автозаводов 8 остановлены. 328 иностранных компаний полностью прекратили работу. 74 иностранные компании остановили работу частично. 200 000 работников потеряли работу. Кроме того, 502 российских магазина приостановили работу по решению испанской компании «Индитекс», которая владеет шестью брендами. 768 российских самолетов были зарегистрированы на Бермудах и у них отобрали регистрационные документы. 520 российских самолетов иностранных лизингодержателей запрещены к использованию из-за санкций, а 20 российских авиакомпаний, или почти все, внесены в черный список по воздушной безопасности. Читать полностью: https://www.km.ru/economics/2022/06/01/ekonomicheskaya-situatsiya-v-rossii/897942-nikolai-arefev-ekonomika-v-kandalakh

Отговори
4 1
Ех, "блум-бърг",

Ех, "блум-бърг",

04.06.2022 | 16:33

ех " Мириша". Да дочакаме есента. Друга ще е песента.

Отговори
1 6
кой знае

кой знае

04.06.2022 | 20:13

Я е дочакате я не,както е тръгнало украинците ще ви закрият!

Отговори
3 1
хахаха

хахаха

04.06.2022 | 16:03

А в Булгаристан карат катастрофирали европейски коли от 90-те!

Отговори
3 5

Анкета

Кой е най-добрият изход от политическата криза у нас?