46

Нова жп връзка през България свързва Балтика и Турция

Водещата европейска логистична компания Метранс стартира нови услуги за железопътен товарен превоз, които ще разширят мрежата си от Балтийско до Черно море. Услугите ще свързват съответно Турция със Словакия и Полша с Чехия. Услугата Турция – Словакия е първия влак на Метранс на юг от Словакия. Връзката Полша – Чехия е както отваряне към Балтийско море за компанията, така и пример за възможната роля на полската южна граница.

„Цялата железопътна мрежа вече се простира от Гданск, Хамбург, Бремерхафен, Вилхелмсхафен и Ротердам в Северна Европа до Копер, Триест, Пирея и Истанбул на юг“, заявиха от компанията.

Тази услуга беше обявена през юли, сред официална церемония в Словакия, където Комерт Варлик, главен изпълнителен директор на Omsan Logistics, JE Юнус Демирер, посланик на Турция в Словакия и Питър Кис, главен изпълнителен директор на Metrans подписаха споразумение за сътрудничество. 

Метранс

Трасето е с транзитно време около шест дни, като за сега ще има заминавания от двата терминала в сряда и събота. Маршрутът ще минава през Турция, България, Сърбия, Унгария и Словакия. Терминалът Халкалъ е входна/изходна точка за влакове, преминаващи транзитно между Турция и континенталната част на Европа. В момента са планирани два седмични курса.

„Новата връзка с Турция стана възможна благодарение на сътрудничеството с турския логистичен доставчик Omsan Logistics“, посочиха от Метранс. Първият влак тръгна от Метранс Хъб терминал Дунажска Стреда, Словакия, в посока Турция. Това ще бъде първото заминаване на Метранс на юг от терминал в Словакия.

Що се отнася до новата връзка между Полша и Чехия, компанията най-накрая има достъп към Балтийско море. От 5 септември са планирани три седмични ротации между терминала в Полша и терминала в Острава, в Чешката република, с междинно спиране в Даброва Горница, на 15 километра от Катовице. Тази нова услуга ще бъде подходяща за влакове с дължина 750 метра.

Това е пример за възможностите, които полската южна граница може да предложи. Тази граница е най-малко използваната, когато става въпрос за железопътен товарен превоз, в сравнение с източната и западната граница. Последните геополитически развития с войната в Украйна обаче усложниха нещата за граничните пунктове на Изток, което направи този нов маршрут по-привлекателен.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?