Наблюдаваме първата открита комета за 2021 г. с невъоръжено око, вижте кога

Кометата Леонард, която ще стане най-ярката за тази година, на 12 декември ще се приближи на минимално разстояние и ще може да се наблюдава от Земята с невъоръжено око, съобщава Московският планетариум.

„На 12 декември 2021 година кометата ще премине на 35 милиона километра от нашата планета. В това време тя ще се намира в съзвездие Змиеносец и най-вероятно ще се вижда с невъоръжено око“, става ясно от съобщението на планетариума.

В Северното полукълбо кометата ще бъде достъпна за наблюдения с невъоръжено око през декември 2021 година. От 1 до 13 декември тя ще се движи бързо на фона на съзвездията Хрътки, Воловар, Змия, Херкулес и Змиеносец, като ще има двойна видимост – привечер и през нощта. Леонард ще може да се наблюдава привечер в продължение на два-три часа веднага след залеза на Слънцето и през нощта – между 3.00 и 5.00 часа. Кометата C/2021 A1 (Leonard) е открита на 3 януари 2021 година от американския астроном Грегъри Леонард.

Тя е първата комета, открита в първата половина на януари 2021 година. Кометата лети през космическото пространство със скорост около 70 километра в секунда, пояснява РИА Новости.