На Запад мразят Путин, в Русия го пият и обличат
- 14:50, 10.01.2023
- 15:25, 10.01.2023
- 1535
- 18
Войната в Украйна превърна Путин в най-заклеймявания политически лидер на Запад. В Русия обаче популярността му не спада, а името му вече претендира за най-търсен бранд. Доскоро в тази роля беше Че Гевара, най-известният революционер, който четири десетилетия след смъртта си остава може би най-силният символ на свободата и могъщ източник на търговски продажби.
Аржентинецът, станал знаме на кубинската революция, е известен най-вече със снимката, направена му от фотографа Алберто Корда Диас на 5 март 1960 г. Тя се появи през 1967 г. във френското сп."Пари Мач" само няколко седмици преди Че Гевара да бъде убит . Тениски, запалки, чаши и други сувенири с лика му от паметното фото сега се продават по цял свят.
Учениците в Куба все още започват деня с клетва "Seremos como El Che!" (Ще бъдем като Че). На банкнотите той е изобразен как сече захарна тръстика, защото беше управител на централната банка и министър на промишлеността на страната. „Лабиофам" - най-големият кубински производител на природни продукти, пък пусна в чест на Гевара одеколона "Ернесто" с ухание на дървесина, цитруси и с нотки талк.
Ако досега Че Гевара водеше убедително класацията за политици, превърнали се в брандове, Путин вече го догонва като популярна марка, задминавайки Марадона и Наоми Кембъл.
Доказателство за това е разходка по най-известната търговска пешеходна зона в Москва около легендарната улица „Арбат“. Там са разположени най-скъпите сувенирни магазини, а в тях най-много се харчат тениски с образа на Путин. Ликът на руския президент е съпроводен с най-различни надписи. От „ Путин – най-добрият президент“ до „Путин – най-вежливият човек на света“.
Тези продукти се предпочитат от дамите, докато блузките, на които стопанинът на Кремъл е прегърнал кученцето Бафи, се търсят от деца и младежи. №1 в продажбите обаче е култовата тениска с Путин, яхнал кон, с надпис „Нас не догонят!“ /„Няма да ни стигнат“/.
По-малко се купуват матрьошките с лика на президента, докато порцелановите чаши и магнитчетата за хладилник правят добър оборот.
Тийнейджъри залитат много по тениски, на които Путин е в ролята на боксьор, а под него има надпис „Держим удар“. За пънкарите и рокерите също има кожени якета и суитчъри.
И това не е всичко. Преди години в Русия се появи в продажба шоколад с изображението на държавния глава. Серията се нарича „Президент. Човекът с най-добрата душа“ и има три различни вкуса – „Горчив“, „Добър“ и млечен шоколад „Нежен“. Опаковката на сладкото изкушение е изрисувана с изображения на Путин. На едната рисунка той е прегърнал кученцето Бафи, подарено му от Бойко Борисов през 2010 г. На друга картина Путин храни малка сърничка, а на трета – е проронил сълза по време на митинг, след като е избран за трети път за президент.
Шоколадите се призвеждат в Санкт Петербург, родния град на президента. Освен стандартна опаковка се предлага и комплект от девет миниатюри от по 5 грама в подаръчна кутийка.
Калъфи за айфони с лика на Путин пък вървят по 2000 рубли. И все пак най-продаваният продукт с бранда на президента е водка „Путинка“, която въпреки кризата е със стабилна и достъпна цена в супермаркетите и бакалиите.
Самият руски президент, по думите на говорителя му Дмитрий Песков,, е заявявал нееднократно, че не одобрява комерсиализирането на образа му, но и не го забранява.
Независимо дали Путин се появява върху тениска, чашка, водка или шоколад, рейтингът му расте, а според последното допитване на "Левада Център" 65% от анкетираните не могат да си представят Русия без него.
79% пък беше одобрението за руския президент в проведено проучване от 26 октомври 2022 г.
Автор: Оля Ал-Ахмед
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни











